جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اعلام اینکه این کمیسیون هنوز کلیات بودجه 90 را تصویب نکرده است، تصریح کرد: تصویب لایحه بودجه سال آینده در صحن علنی مجلس شبیه یک معجزه است.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با همشهری، اصلی‌ترین اختلاف بین کمیسیون تلفیق بودجه مجلس و نمایندگان دولت را شکننده بودن منابع درآمدی بودجه دانست و افزود: برداشت از حساب ذخیره ارزی، ابهام درباره اعتبارات ردیف‌های متفرقه، دشواری جذب اعتبارات عمرانی، امکان تحقق درآمد ناشی از واگذاری و فروش سهام شرکت‌های دولتی، استفاده 12.5 میلیارد دلاری از تسهیلات خارجی در قالب اوراق مشارکت و صکوک ارزی از اصلی‌ترین محورهای اختلاف بر منابع درآمدی لایحه بودجه 90 است. او تصریح کرد: هنوز کمیسیون تلفیق بررسی ماده واحده و ردیف‌های بودجه سال آینده را شروع نکرده است و به‌نظر می‌رسد در خوشبینانه‌ترین حالت، پرونده لایحه بودجه تا پایان سال در کمیسیون تلفیق بسته شود و برای بررسی در صحن به هیات‌رئیسه مجلس ارسال شود.

یوسف‌نژاد ادامه داد: اعضای کمیسیون به‌دلیل در اختیار نداشتن گزارشی رسمی از وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی مانند رشد اقتصادی و نرخ رشد سرمایه‌گذاری و نظایر آن با دشواری‌های زیادی برای تنظیم واقع‌بینانه و شفاف بودجه 90 مواجه هستند. بنابراین هرچند رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از تصویب لایحه بودجه تا پایان سال‌جاری خبر داده است اما شهاب‌الدین صدر نایب رئیس مجلس در اظهارنظری احتمال تصویب بودجه تا پایان سال را رد کرده است. ممبینی درباره برخی شایعات مبنی بر تصمیم دولت برای استرداد لایحه بودجه سال 90 کل‌کشور از مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات کمیسیون تلفیق با حضور نمایندگان دولت در جریان است. بر همین اساس، موضوع استرداد لایحه صحت ندارد.

کد خبر 130204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز