گروه اقتصادی: «دولت برنامه دودوازدهم بودجه ندارد و ان‎شاءالله مجلس با همت عالی، بررسی همین لایحه بودجه 90 را تا پایان سال‌جاری به اتمام می‌رساند».

این گفته معاون پارلمانی رئیس‌جمهور است که بیانگر مخالفت دولت با بررسی نهایی لایحه بودجه سال 90 در سال آینده و اصرار بر تصویب آن در روزهای باقیمانده سال‌جاری است. به گزارش همشهری، این اظهارنظر محمدرضا میرتاج‌الدینی در شرایطی مطرح می‌شود که براساس آخرین اخبار مربوط به بودجه در مجلس، نهایی شدن آن تا پایان سال تقریبا غیرممکن شده است. به گزارش فارس، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه انتظار و نظر دولت است، این است که ان‎شاءالله مجلس تا پایان سال‌جاری بررسی لایحه بودجه 1390 را نهایی و تصویب کند. وی افزود: اعضای کمیسیون تلفیق می‌توانند با همت بیشتر، بررسی لایحه بودجه 90 را به پایان برده و گزارش خود را ارائه دهند. میرتاج‌الدینی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر تصویب بودجه دودوازدهم برای سال آینده، گفت: مجلس با همت عالی بررسی همین لایحه بودجه90 را تا پایان سال‌جاری نهایی کرده، به اتمام رسانده و برای اجرای دولت ابلاغ می‌کند.

اما یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه در گفت‌وگو با همشهری بررسی و تصویب بودجه در روزهای باقیمانده سال را ناممکن دانست و گفت: هنوز کلیات این لایحه در کمیسیون نهایی نشده است. علی اصغر یوسف نژاد تصریح کرد: کمیسیون از ساعت 6 صبح دیروز با حضور دبیر کارگروه طرح تحول اقتصادی به بررسی منابع بودجه یارانه‌ها پرداخته که به‌نظر اکثر اعضای کمیسیون خواهان تعدیل بودجه یارانه‌ها هستند. او همچنین تصریح کرد: کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه مذاکره یا توافقی برای برگزاری نشست ویژه با نمایندگان دولت برای تصویب بودجه در روزهای آینده نداشته است.

بررسی بودجه 90 در سال ‌آینده

یک عضو هیأت رئیسه مجلس هم گفت: بررسی لایحه بودجه 90 در صحن علنی مجلس قطعاً به سال ‌آینده موکول می‌شود. محمد دهقان افزود: کمیسیون تلفیق در نیمه دوم فروردین‌ماه کار خود را به پایان می‌رساند.

گزارش تلفیق امروز به صحن مجلس نمی‌رود

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1390 با بیان اینکه گزارش کمیسیون متبوعش امروز آماده ارائه به صحن نمی‌شود، گفت: اگر فرایند بررسی بودجه 90 تا پایان وقت اداری 28 اسفند به پایان نرسد، به دولت مجوز اجرای امور جاری و تنخواه‌های مورد نیاز داده می‌شود. محمدمهدی مفتح گفت: براساس این پیشنهاد به دولت مجوز داده می‌شود تا تصویب نهایی لایحه بودجه 90 در مجلس و شورای نگهبان، اجازه داشته باشد امور جاری و تنخواه‌های مورد نیاز را تأمین کند.

کد خبر 130386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز