گروه اقتصادی: مجلس سرانجام با در اختیار قراردادن مبلغ 20هزار میلیارد تومان تنخواه به دولت، بررسی لایحه بودجه سال 1390 کل کشور را به پس از گذران تعطیلات نوروز محول کرد.

به گزارش همشهری، مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه داد تا در 2ماه نخست سال 90 از محل درآمدها و سایر منابع عمومی و اختصاصی مبلغ 200 هزار میلیارد ریال به‌صورت علی‌الحساب برای هزینه‌های جاری پرداخت کند. این مجوز با تصویب نهایی طرح دوفوریتی اجازه دریافت و پرداخت‌های دولت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال 1390 صورت گرفت مشروط بر اینکه هزینه‌های جاری بیش از 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش نیابد. مجلس همچنین مصوب کرد، در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها برای 3ماه اول سال90 دولت باید معادل 3ماه پایانی سال1389 عمل کند و بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و رابطه مالی دولت و نفت براساس قانون بودجه سال 1389 کل کشور متناسب با زمان دوره مشابه قابل اجراست.

کلیات این طرح با 193 رای موافق و 5رای مخالف به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. خبر دیگر اینکه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، از نهایی شدن ردیف‌های درآمدی لایحه بودجه سال 1390 در کمیسیون تلفیق تا پایان هفته جاری خبر داد. به گزارش ایسنا، محمدحسن ابوترابی‌فرد اظهارداشت: مجلس با آنکه در روز اول اسفند 1389 لایحه بودجه را دریافت کرد با اراده جدی در کمیسیون‌های تخصصی بررسی بودجه را مورد توجه قرار داد و اراده این بود که با رعایت مصالح کشور در کوتاه‌ترین زمان لایحه نهایی شود. او خاطرنشان کرد: با همکاری مجلس بودجه یک دوازدهم و دو دوازدهم نداشتیم و در یک تعامل صمیمی برای نهایی شدن آن تلاش کردیم که امیدواریم مردم نیز از آن بهره‌مند شوند.

هشدار مصباحی‌مقدم

اما رئیس کمیسیون ویژه مجلس با اشاره به افزایش سقف بودجه ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال 90 در مجلس گفت: این نگرانی وجود دارد که دولت این رقم را پایه‌ای برای ماه‌های بعدی سال و درخواست افزایش رقم بودجه کند.غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با مهر، گفت: مجلس به‌گونه‌ای این طرح را مصوب کرد که در چارچوب برنامه پنجم و بودجه 89 باشد و هیچ روزنه‌ای برای بی‌انضباطی مالی وجود نداشته باشد.

دور جدید جلسات کمیسیون تلفیق؛ از 15فروردین

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از آغاز دور جدید جلسات کمیسیون تلفیق بودجه از 15فروردین خبر داد و تأکید کرد: امروزجلسه مجلس برگزار می‌شود و کار کمیسیون تلفیق بعد از جلسه سه‌شنبه (دیروز) به جلسه بعدی در 15فروردین‌90موکول می‌شود. وی گفت: در حال حاضر تصویب کامل لایحه بودجه90 در باقیمانده سال‌جاری امکان ندارد و با تنخواه 2 ماهه مجلس برای دولت، امور کشور می‌گذرد و بودجه در 2ماه اول سال90 به پایان می‌رسد.

کد خبر 130549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز