گروه اقتصادی: قطار بودجه سال 1390 کل کشور وارد ایستگاه بهارستان می‌شود و سند دخل و خرج سال آینده دولت در صحن علنی مجلس رونمایی خواهد شد تا دیرترین بودجه تاریخ ایران در وقت اضافه از سوی مجلس تصویب شود

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور دیروز در کیش اعلام کرد: لایحه بودجه سال90 امروز تقدیم مجلس می‌شود؛ خبری که پیش از این محمد رضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور وعده آن را داده بود.اما اصلی‌ترین دغدغه مجلس این است که شتاب‌زده لایحه بودجه سال آینده را نهایی و به دولت ابلاغ کند یا با تصویب چنددوازدهم لایحه بودجه بررسی دقیق‌تر و کارشناسی‌تر نخستین لایحه بودجه دولت دهم و قانون برنامه پنجم را به فروردین سال آینده موکول کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، یک عضو هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد: ‌هیأت رئیسه مجلس پس از تقدیم لایحه بودجه سال 1390 با رئیسان کمیسیون‌های تخصصی جلسه برگزار و تلاش خواهد کرد تا پایان سال بودجه در مجلس تصویب شود. بنابراین باید راهی پیدا کرد که دولت در آغاز سال با مشکل روبه‌رو نشود. محمد دهقانی همچنین از پیشنهادهای موجود، تصویب دو دوازدهم تا سه دوازدهم لایحه بودجه سال آینده را بیان کرد و گفت: با تصویب دودوازدهم لایحه بودجه دولت در آغاز سال جدید در دخل و خرج خود با مشکل روبه‌رو نمی‌شود.

ویژگی‌های بودجه 90 از نگاه دولتی‌ها

اما بودجه سال آینده چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ وزیر اقتصاد پیش‌تر گفته بود که بودجه سال آینده روی نفت 80دلاری بسته‌شده و احتمالا نرخ دلار هم 1050تومان خواهد بود. معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی هم چندی پیش از مهار هزینه‌های جاری در لایحه بودجه سال آینده کل کشور خبر داده و گفته بود: این لایحه در بخش مصارف هزینه‌ای کاملا انقباضی خواهد بود. رحیم ممبینی با تاکید بر اینکه مصارف هزینه‌ای در بودجه سال90 کاهش یافته و به عبارت دیگر، مهار شده است، افزوده بود: بودجه90، بودجه‌ای کاملا انقباضی در بخش مصارف هزینه‌ای است.

کد خبر 128700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز