چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیش از 60 نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری، طبق سنوات گذشته سه‌شنبه‌شب با حضور در محل دفتر ریس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

هاشمی رفسنجانی

 به گزارش ایسنا در این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشکر صمیمانه از حضور اعضای خبرگان رهبری و سخنان محبت‌آمیز و ابراز لطف جمعی از اعضای مجلس خبرگان نسبت به ایشان گفت: باید از آیت‌الله مهدوی‌کنی تشکر کنیم که با وجود کسالت، این مسوولیت را با محبت پذیرفتند.

 هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: هرچند ریاست مجلس خبرگان رهبری که جمعی از بزرگان در آن حضور دارند موجب افتخار است ولی مایل بودم پس از چندین دوره مسئولیت در هیات رئیسه، فردی مانند آیت‌الله مهدوی‌کنی که شخصیتی مبارز و عالم و متقی هستند و هم‌رزم در مبارزه و زندان بودیم این مسئولیت را بپذیرند و امیدواریم امور خبرگان به نحو بهتری انجام شود.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان آیت‌الله طباطبایی امام جمعه اصفهان و آیت‌الله نعیم‌آبادی در مجلس خبرگان رهبری در مورد برخی حرکت‌های افراطی گفت: متأسفانه روش ضدارزشی و زشتی توسط گروهی افراطی در بعضی مناطق در برخورد با برخی روحانیون انجام می‌شود و می‌گویند آن‌گونه که ما فکر می‌کنیم ائمه جمعه هم باید همان‌گونه بیاندیشند و خلاف سخنان آنان سخنی نگویند.

 وی افزود: خوشبختانه رهبری معظم انقلاب، دستور برخورد با افراطیون خاطی را که خارج از قانون، اقدام به توهین و افترا می‌کنند صادر کرده‌اند و امیدواریم این پدیده زشت و مضر در کشور متوقف شود. البته نقد و انتقاد کار پسندیده‌ای است ولی افترا و هوچی‌گری و تهمت زدن آن هم به بهانه دفاع از ارزش‌ها و اسلام، مذموم است.

 هاشمی‌رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط حساس بین‌المللی و عمق کینه و دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران و بهانه‌جویی‌های آنان درخصوص مسائل هسته‌ای و سایر بهانه‌جویی‌های مغرضانه سیاسی گفت: آنها دائماً در حال توطئه و دشمنی علیه ایران هستند و نمی‌خواهند نظام مستقل جمهوری اسلامی ایران در اهداف اسلامی و انسانی خود موفق باشد.

 وی افزود: در چنین شرایطی ایجاد تفرقه و تشتت در کشور مشکل‌ساز بوده و حفظ و تقویت انسجام و وحدت، تضمین‌کننده صیانت از نظام و دستاوردهای آن است.

 وی اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای حفظ سرمایه‌های انرژی، اقتصادی و معدنی کشور دانست و گفت: حفظ تولید در بخش‌های کشاورزی، صنعت، دامپروری صیادی و سایر زمینه‌ها نیازمند حمایت بیشتر در ادامه اجرای این طرح است که به این بخش صدمه‌ای وارد نشود.

 در ابتدای این دیدار آیات و حجج‌الاسلام درّی نجف‌آبادی، سلیمانی، اسلامی، نعیم‌آبادی، قرشی، طباطبایی، شاهرودی، جباری، وافی، شفیعی و امامی کاشانی با تشکر از اقدام ارزشمند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جلسه روز سه‌شنبه خبرگان و جلوگیری از فتنه جدیدی که مغرضان برای ایجاد تفرقه در نهاد مقدس خبرگان طراحی کرده بودند، حرکت ایشان را همانند حرکت‌های تاریخ ساز بزرگان دین اسلام خواندند و تأکید کردند: با توجه به سابقه دیرینه مبارزاتی و سعه‌صدر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تمام دوران پیش و پس از انقلاب، چنین اقدامی از ایشان را دور از انتظار نمی‌توان دانست.

 تنی چند از این آیات با اشاره به رواج برخی بداخلاقی‌ها و هتک حرمت بزرگان در جامعه، اقدامات افراطی بعضی ناآگاهان را سم مهلک برای حیات نظام اسلامی ایران دانستند و تأکید کردند: تمام دلسوزان نظام، بخصوص روحانیت معظم، خبرگان جامعه و ائمه جمعه و جماعات باید با هوشیاری در مقابل اقداماتی که هدم و ضربه به روحانیت را هدف قرار داده‌اند. بایستند و با آگاهی و اطلاع‌رسانی، افراطیون را به حاشیه برانند.

 ایشان در پایان خواستار حضور استوار و پا به جای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کمافی‌السابق در مجلس خبرگان رهبری و سایر عرصه‌های نظام و انقلاب شدند.

کد خبر 130133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز