چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات بیمارستانی در اندونزی از مرگ یک توجوان اندونزیایی به علت آنفلوآنزای مرغی خبر داده‌اند و به این ترتیب تلفات ناشی از این بیماری در این کشور به 58 نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سخنگوی بیمارستان پرسهاباتان در جاکارتا پایتخت اندونزی چهارشنبه 10 ژانویه (20 دی) اعلام کرد: "این پسر در ساعت 11 صبح به وقت محلی فوت کرده است."

این  سخنگو گفت این پسر 14 ساله اهل شهر سرپونگ در جنوب غرب جاکارتا، یکی از دو مورد ثابت‌شده آنفلوآنزای مرغی تحت درمان در این بیمارستان است.

پنج بیمار دیگر که مشکوک به آلودگی به ویروس آنفلوآنزای پرندگات هستند، اما تا به حال آزمایش‌ها وجود ویروس را در آنها ثابت نکرده است، در این بیمارستان بستری هستند.

این پسر نوجوان در 5 ژانویه (15 دی) در این بیمارستان پذیرش شده بود، گفته بود با مرغ‌هایی که چند روز قبل در  همسایگی‌ خانه‌شان مرده بودند تماس داشته است.

اکثریت موارد ابتلای انسانی آنفلوآنزای پرندگان پس از تماس با طیور آلوده بوجود آمده‌اند.
یک مقام بهداشتی دولتی در این باره گفت اندونزی تا به حال 76 مورد ثابت‌شده عفونت انسانی آنفلوانزای مرغی داشته و 58 نفر از این بیماران فوت کرده‌اند که بالاترین میزان تلفات در جهان به علت این بیماری تا به حا است.

ویروس H5N1 از اواخر سال 2003 بیش از 150 نفر در جهان کشته است و معدوم‌کردن دسته‌جمعی میلیون‌ها مرغ و سایر طیور برای پیشگیری از گسترش بیماری باعث شده است.

نگرانی دانشمندان این است که جهش این ویروس به شکلی به سادگی قابل‌انتقال میان انسان‌ها باشد، به همه‌گیری جهانی آنفلوآنزای مرغی بینجامد.

کد خبر 13002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز