همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: براساس مصوبه کمیسیون، ورود و خروج سلاح از کشور غیر مجاز است و سلاح‌هایی همانند شوکرها، مواد رادیواکتیو، مواد شیمیایی و سلاح‌های بیهوش‌کننده نیز در زمره گروه سلاح‌های غیر مجاز قرار گرفتند.

رئیس کمیسیون قضایی

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه عصر روز گذشته کمیسیون متبوعش گفت: در این جلسه برخی دستگاه‌های مرتبط با قوه‌قضائیه از جمله سازمان تعزیرات حکومتی و دادسرای ویژه روحانیت پیشنهاداتی در رابطه با بودجه سال آینده، به کمیسیون ارائه کردند.

وی افزود: پس از طرح پیشنهادات بودجه‌ای سازمان تعزیرات حکومتی و دادسرای ویژه روحانیت در کمیسیون قضایی و بررسی این پیشنهادات، نهایتا اعضای کمیسیون پیشنهادات ارائه شده را به تصویب رساندند که این پیشنهادات برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: همچنین در جلسه روز گذشته بررسی لایحه مجازات قاچاق اسلحه و مهمات هم در دستور کار کمیسیون قرار داشت که اعضا به 4 ماده از این لایحه رسیدگی و این مواد را تصویب کردند.

غضنفرآبادی ادامه داد: بر اساس مواد تصویب شده تعریفی از قاچاق اسلحه تعیین شد که بر آن اساس ورود و خروج سلاح از کشور غیر مجاز است و سلاح‌هایی همانند شوکرها، مواد رادیواکتیو، مواد شیمیایی و سلاح‌های بیهوش‌کننده نیز در زمره گروه سلاح‌های غیر مجاز قرار گرفتند.

 

کد خبر 129944
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز