ژنو: سرآشپزی در سوئیس آشپزخانه دلخواه خود را با استفاده از شکلات و شکر ساخته است.

آشپزخانه شکلاتی

  آلن‌رابی که سال‌هاست به عنوان سرآشپز در هتل‌های مشهور سوئیس فعالیت می‌کند برای ساخت مدل آشپزخانه رویایی خود بیش از 907‌کیلوگرم شکلات مصرف کرده که اکنون مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این سرآشپز پیش از این سابقه ساخت یک آسمانخراش و درخت کاج را هم با استفاده از شکلات داشته است و به همین خاطر ساخت این آشپزخانه خیلی برایش دردسر نداشته است. این آشپزخانه شکلاتی اکنون به یکی از جاذبه‌های گردشگری در ژنو تبدیل شده است و آقای رابی می‌خواهد درآمد حاصل از آن را صرف امور خیریه برای درمان بیماری‌های قلبی کند. پسر این مرد چند سال پیش در هنگام بازی فوتبال به خاطر عارضه قلبی جانش را از دست داد.

رکورد‌شکنی در استفاده از کارت‌قرمز

بوینوس آیرس: یک داور فوتبال با 36‌بار نشان‌دادن کارت قرمز در یک مسابقه رکورد شکنی کرد. آقای دامیان‌روبینو در جریان بازی تیم‌های کلیپول و ویکتوریانو آرناس در پایتخت آرژانتین همه 22‌بازیکن دو تیم و همچنین 14‌نفر از افراد روی نیمکت ذخیره‌های دو تیم از جمله مربی‌ها را اخراج کرد و در زمین بازی تنها ماند. این داور در ابتدای نیمه دوم به 2 نفر از بازیکنان به خاطر بازی خشن کارت قرمز نشان داد اما در دقایق پایانی بازی بازیکنان 2تیم با یکدیگر درگیر شدند و داور هم آنها را به رگبار کارت قرمز بست. این داور همچنین از نیروهای پلیس خواست تا بازیکنان را به رختکن هدایت کنند. رکورد قبلی بیشترین کارت قرمز در یک مسابقه متعلق به سال 1993‌است. در جریان این بازی در پاراگوئه داور 20‌بازیکن را اخراج کرد.

اول مرغ بود یا تخم مرغ؟

لندن: یک مرد انگلیسی مدت‌هاست که پوسته تخم‌مرغ‌هایی را که می‌خرد دور نریخته و اکنون ساخت آثار هنری به وسیله آن را شروع کرده است. کایلی‌بین در اولین پروژه خود یک مرغ را با استفاده از رنگ‌های مختلف پوست تخم‌مرغ درست کرده که مورد توجه دوستانش قرار گرفته است. آقای بین می‌گوید قصد دارد با ساخت آثار هنری با پوسته تخم‌مرغ نشان دهد که خلاقیت با هر وسیله ای ممکن است و مردم باید از دور ریختن اشیای دم‌دست‌شان خودداری کنند. برنامه بعدی این مرد انگلیسی ساخت یک مجسمه بزرگ برای نصب در یک مکان عمومی است. نام اثر هنری آقای بین «کدام اول آمد» است اما با دیدن این مجسمه هنوز خیلی‌ها این سوال تاریخی را مطرح می‌کنند که بالاخره اول مرغ بود یا تخم مرغ!؟

ساخت ساختمان پارلمان با قوطی کنسرو

بانکوک: گروهی از دانشجویان تایلندی مدل ساختمان پارلمان این کشور را با استفاده از 2‌هزار قوطی کنسرو ساخته‌اند. این مدل عجیب‌و‌غریب به مناسبت برگزاری نمایشگاه مواد‌غذایی تایلند ساخته شده و در زمین ورزشی سرپوشیده دانشگاه در معرض دید عموم است. صدها دانشجو در ساخت این مدل شرکت داشته‌اند که تمام قوطی‌های آن طبق یک نقشه قبلی به وسیله آنها چیده شده است. در جریان این پروژه به هم خوردن تعادل قوطی کنسروها چند بار نا‌امیدی دانشجوها را از پایان کار به دنبال داشت که باعث کمک چند نفر از استادهای دانشگاه شد. اکنون دانشجویان نگران سرنوشت زحمت‌هایشان بعد از پایان نمایشگاه مواد غذایی تایلند هستند. مسئولان دانشگاه اعلام کرده‌اند بعید است بتوانند از این مدل نگهداری کنند.

کد خبر 129829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز