گروه بورس: معاون برنامه‌ریزی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) به‌عنوان مالک 100 درصد از سهام اپراتور سوم از عرضه 5 درصد از سهام این اپراتور در فرابورس خبر داد.

 به گزارش همشهری، محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد: براساس پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی پس از انجام بررسی‌های لازم 5درصد از سهام اپراتور سوم در فرابورس عرضه می‌شود و این موضوع تا پایان سال در هیأت‌مدیره شستا مورد بررسی قرار می‌گیرد و درصورت موافقت هیأت‌مدیره شستا این عرضه در سال آینده در فرابورس انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه 100 درصد از سهام اپراتور سوم متعلق به شستا است، افزود: شرکت تامین‌تله‌کام، متعلق به سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مجری پروژه اپراتور سوم است که از سال آینده مراحل توزیع سیم کارت‌های نسل سوم را آغاز خواهد کرد.
پور ابراهیمی در باره هدف از عرضه 5 درصد از سهام این شرکت در فرابورس گفت: هدف از عرضه سهام اپراتور سوم در فرابورس مشارکت دیگران در این شرکت و همچنین انتفاع سرمایه‌گذاران دیگر از فعالیت‌های اپراتور سوم است.

وی با بیان اینکه پس از اتمام ارزش‌گذاری سهام اپراتور سوم، این میزان سهام برای کشف قیمت در فرابورس عرضه می‌شود گفت: این کشف قیمت به‌منظور ارزش‌گذاری بلوک‌های اپراتور سوم برای عرضه به متقاضیان این سهم انجام می‌شود. معاون برنامه‌ریزی شستا تاکید کرد: ارزش‌گذاری سهام اپراتور سوم از سوی شستا تا پایان سال انجام خواهد شد. معاون برنامه‌ریزی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در پاسخ به این پرسش که فعالیت اپراتور سوم از چه زمانی آغاز خواهد شد گفت: بخش زیادی از پروژه اپراتور سوم انجام شده و از سال آینده مرحله نخست توزیع سیم‌کارت‌های نسل سوم آغاز می‌شود و درمجموع ارزش کل سرمایه‌گذاری‌ای که انجام خواهد شد 4‌هزارو 500 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تاکید کرد: نسل سوم تلفن‌های همراه که هم‌اکنون در دنیا در حال توسعه است انتقال داده‌ها و اطلاعاتی را به غیر از صدا، دربرمی‌گیرد و شامل انتقال متن، تصویر و بسیاری از موارد دیگر است. به گفته وی، از نیمه نخست سال آینده عملیات توزیع سیم کارت‌های نسل سوم آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌90 به شکل گسترده‌تری دنبال شود.

کد خبر 129703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز