از گروه B لیگ قهرمانان آسیا امروز استقلال در شرایطی میزبان السد قطر است که حریف قطری در روزهای گذشته از AFC درخواست کرده بود که مکان مسابقه را تغییر دهد. این درخواست که یک بهانه‌جویی محض از سوی قطری‌ها بود با مخالفت کنفدراسیون فوتبال آسیا روبه‌رو شد.

مظلومی

به این ترتیب، السد قطر امروز در ورزشگاه آزادی مقابل مردان پرویز مظلومی قرار می‌گیرد.

استقلال که نیم فصل دوم لیگ را با 3 پیروزی متوالی شروع کرد، هفته پیش یک مساوی ارزشمند مقابل سپاهان به دست آورد تا با روحیه‌ای مضاعف نخستین مسابقه خود را در لیگ قهرمانان آسیا برگزار کند. سرمربی استقلال در این باره می‌گوید: «ما در‌ 4 بازی قبل 10 امتیاز گرفته‌ایم و گل‌های زیادی به ثمر رسانده‌ایم. البته در بازی امروز در وهله اول به فکر کسب نتیجه هستیم و پس از آن به فوتبال زیبا هم فکر می‌کنیم.» پرویز مظلومی تاکید می‌کند: «سعی می‌کنیم با استفاده از شرایط میزبانی نخستین بازی خود را ببریم تا گام اول را محکم برداشته باشیم.»

السد در مجموع 2 بار در ورزشگاه آزادی بازی کرده که در هر دو مسابقه ناکام بوده است و حالا این تیم در آستانه سومین رویارویی‌اش با حریفان‌ ایرانی قرار دارد. خورخه فوساتی، سرمربی السد معتقد است: «اگر فکر کنید که 2 بار در ایران شکست خورده‌ایم و امروز هم باید شکست بخوریم، تیم ما قبل از ورود به زمین بازنده است. چرا اینطور فکر نکنیم که امروز بازی اولی خواهد بود که برای بردن ما باشد و نتیجه‌های بازی‌های قبل فقط به درد آمار می‌خورد؟»

السد البته در آخرین مسابقه‌اش در لیگ قطر مقابل العربی شکست خورده و با وجود این، این تیم 4 بازیکن سرشناس دارد. لی آندرو داسیلوا بازیکن برزیلی، کیتا مهاجم ساحل‌عاجی و سون لی مدافع کره‌ای که در جام ملت‌های آسیا نیز نمایش خوبی داشت. آنها همچنین نادر بلهاج، ملی پوش چپ پای تیم ملی الجزایر را در اختیار دارند که سابقه بازی در لیون فرانسه و پورتس موث انگلیس را هم دارد. فوساتی نیز مربی مشهور اروگوئه‌ای است که سال‌ها در منطقه خلیج‌فارس و تیم ملی قطر مربیگری کرده است. السد از سال 2003 در لیگ قهرمانان آسیا حاضر بوده است؛ با این تفاوت که آنها امسال به‌طور مستقیم به این رقابت‌ها صعود نکرده‌اند و با پیروزی مقابل دمپوی هند در مرحله پلی آف مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کرده‌اند. فوساتی تاکید می‌کند: «استقلال تیمی است که انگیزه و اعتماد به نفس بالایی برای کسب 3 امتیاز این بازی دارد؛ اما در این بازی برد نصیب تیمی می‌شود که بتواند در زمین نکات فنی مربی را بهتر اجرا کند.»

استقلال در این مسابقه از 3 مهاجم استفاده خواهد کرد. فرهاد مجیدی و مهدی سیدصالحی به‌نظر می‌رسد حضورشان در زمین قطعی است. پرویز مظلومی در این باره می‌گوید: «مثل همیشه ما با 3 مهاجم بازی می‌کنیم. هوار محمد هم آماده است و می‌تواند یک نیمه به ما کمک کند. تقریبا 90 - 80 درصد ترکیب بازی مقابل سپاهان در مقابل السد حضور خواهند داشت.» در عین حال، او درباره اینکه آیا مثل بازی‌های قبل باز هم از 2 هافبک دفاعی استفاده خواهد کرد ، می‌گوید: «ما نمی‌توانیم تمامی موجودیت تیم را در نیمه اول در زمین بگذاریم که در نیمه دوم به مشکل‌ بخوریم. در بازی با سپاهان هم از 2 هافبک دفاعی استفاده کردیم و جواب داد.» علاوه بر اینها، استقلال امروز در حضور هوادارانش مقابل السد قرار می‌گیرد و فرهاد مجیدی عنوان می‌کند: «هواداران استقلال آنقدر درک‌شان بالاست که برای حضور در استادیوم نیازی به گفتن من ندارند.»

این موضوع البته بیشتر از هر چیزی می‌تواند باعث نگرانی حریف شود. البته سرمربی السد ادعا می‌کند که بازی در حضور هواداران استقلال نمی‌تواند برای تیمش مشکل‌ساز باشد. خورخه فوساتی حضور تماشاگران در استادیوم را چنین تعبیر می‌کند؛ «فرض کنید که کارگردان بخواهد نمایش خود را اجرا کند ولی هیچ کس نباشد که آن نمایش را ببیند. کارگردان هیچ انگیزه‌ای نخواهد داشت. اگر صحنه پر باشد انگیزه بیشتر می‌شود. به‌نظر من، بازی چه در ایران باشد چه در قطر، هر دو تیم 11 به 11 هستند و شرایط مساوی است.» به غیر از مسابقه استقلال و السد، از گروه B لیگ قهرمانان مسابقه النصر و پاختاکور نیز امروز برگزار می‌شود.

کد خبر 129486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز