گروه اقتصادی: دولت با اینکه در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد داده تا درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها از 20 به 60 هزار میلیارد تومان افزایش یابد اما برآوردهای مقدماتی نشان می‌دهد در بهترین حالت میزان یارانه‌های نقدی در سال 1390 همانند سال‌جاری خواهد بود و دولت منابع کافی برای پرداخت یارانه نقدی بیشتر را نخواهد داشت.

مردم


به گزارش همشهری درصورت موافقت مجلس با پیشنهاد دولت حداکثر منابع برای پرداخت یارانه‌های نقدی 30 هزار میلیارد تومان خواهد بود که با درنظر گرفتن میزان متقاضیان فعلی دریافت یارانه نقدی یعنی 62 میلیون نفر دولت می‌تواند ماهانه بین 40‌تا‌45‌هزار تومان یارانه نقدی به ازای هرنفر پرداخت کند. خبر دیگر اینکه سخنگوی اقتصادی دولت در واکنش به شایعه کاهش یارانه ماهانه نقدی در سال90 به 27‌هزار تومان به ازای هرنفر، گفت: دولت در قانون بودجه سال آینده از مجلس اجازه خواسته است که تا سقف 56 هزار میلیارد تومانی برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها را صادر کند.

به گزارش مهر، سید شمس‌الدین حسینی افزود: رقم 27 هزار تومان یارانه نقدی را به‌شدت تکذیب می‌کنم، زیرا در محاسبات ما و در بودجه، رقم 27هزار تومان وجود ندارد. سخنگوی اقتصادی دولت با تاکید بر اینکه رقم 27 هزار تومان یارانه نقدی هر فرد در سال آینده حاصل ذهنیت‌‌های برخی از افراد است و چنین موضوعی صحیح نیست، تصریح کرد: نمی‌توانم این فرضیات و حدسیات را تأیید کنم. او تاکید کرد: همانگونه که با ملاحظات دقیق و محاسبات کارشناسی گام اول هدفمندی یارانه‌ها را برداشتیم، سال آینده هم با همین روش اوضاع خانوارها و حمایت از تولید را با نهایت اطمینان خاطر و امنیت به جلو می‌بریم.

یک عضو کمیسیون برنامه مجلس هم در تشریح جزئیات درآمد 60هزار میلیارد تومانی یارانه در بودجه 90 از اختصاص 54 هزار میلیارد تومان یارانه در قالب بودجه شرکت‌های دولتی خبر داد. به گزارش فارس موسی‌الرضا ثروتی گفت: بودجه هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه 90 رقم 6 هزار میلیارد تومان است ولی کل یارانه‌های مستقر در بودجه شرکت‌های دولتی 54 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که در مجموع 60 هزار میلیارد تومان بودجه یارانه‌ها برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها دیده شده است. این نماینده مجلس با بیان اینکه درآمد 60 هزار میلیارد تومان یارانه‌ها از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به دست نمی‌آید، اظهار کرد: سؤال این است که 60 هزار میلیارد تومان درآمد هدفمندی یارانه‌ها از کجا آمده است؟

کد خبر 129465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز