مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خودرو سازی ولوو سیستم ردیاب عابر پیاده‌ای را بر روی خودروهای خود نصب می‌کند که می‌تواند به صورت خودکار ترمز خودروها را فعال کرده و از وقوع حوادث رانندگی جلوگیری کند

سیستم ردیاب عابر پیاده

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از چندین دهه فعالیت مدنی برای کنترل سرعت در خیابان‌های شهری، در نهایت یک شرکت خودرو سازی قصد دارد با استفاده از سیستم ردیاب عابر پیاده خود تمامی سرعت‌گیرها و موانع خیابانی را جمع آوری کند.

شرکت ولوو موفق به ارائه سیستم ردیاب عابر پیاده‌ای شده است که می‌تواند به محض قرار گرفتن فرد یا مانعی در برابر خودرو، به صورت خودکار ترمز خودرو را فعال کرده و از وقوع تصادف جلوگیری کند.

این سیستم که با هدف نجات جان انسان‌ها در خیابان‌های شهری طراحی شده است، در سرعت 35 کیلومتر بر ساعت ترمزهای خودکار را آغاز خواهد کرد، البته این سیستم در تمامی طیف‌های سرعت خودرو فعال است.

این سیستم از فناوری رادارها و دوربین‌های تصویربرداری برای ردیابی عابران پیاده و دیگر خودروها استفاده می‌کند. در صورتی که خودرو در حال برخورد با مانعی باشد، هشداری صوتی در فضای خودرو راننده را از حادثه آگاه خواهد کرد و در صورتی که پاسخی دریافت نشود، خودرو به صورت خودکار ترمز خواهد کرد.

سیستم ردیاب عابر پیاده

با این همه این سیستم در تاریکی شب‌ها و یا در آب و هوای نامساعد قابلیت ردیابی موانع را ندارد و ولوو این بخش از ضعف سیستم را با بیان اینکه همیشه راننده است که امنیت رانندگی را به عهده خواهد داشت، برطرف ساخته است.

سالانه 14 درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در اروپا و 11 درصد در آمریکا از میان عابران پیاده هستند و این شرکت خودرو سازی سوئیسی تخمین زده است سیستم ردیابی جدیدش می‌تواند میزان تصادف خودروها با عابران پیاده را تا 20 درصد و تعداد افرادی که در اثر تصادف‌ها به شدت آسیب می بینند را تا 30 درصد کاهش دهد.

این سیستم ایمنی هوشمند یکی از گزینه‌های موجود در خودروهای ولوو مدل XC60، S60 و V60 خواهد بود.

کد خبر 129463
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز