مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: همایش هوشمند سازی خودرو امروز 24 بهمن با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران - جنوب ، برخی از اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد تهران جنوب آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

همایش هوشمند سازی خودرو

به گزارش ایرنا، محمد رضا صالح نمدی دبیر همایش در مراسم افتتاحیه گفت: فعالیت هایی که در مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد باید متناسب با نیازهای جامعه بشری باشد.

وی اظهار داشت: موضوع هوشمند سازی خودروها یکی از موضوعات به روز جامعه ما است که باید به آن پرداخته شود.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده طی 9 ماه گذشته بیش از 19 هزار نفر در کشور ما بر اثر تصادف فوت کردند و 250 هزار نفر نیز زخمی شدند که این آمار تکان دهنده‌ای است.

صالح نمدی افزود: اگر دراین آمار تامل کنیم شاید 50 درصد راننده ها و 50 درصد دیگر جاده و خودرو ها مقصر باشند که هوشمند سازی خودرو ها بدون شک به کاهش این آمار کمک می‌کند.

وی گفت: از این رو دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران - جنوب اقدام به برگزاری همایش هوشمند سازی خودرو کرده است.

وی با بیان اینکه این همایش در سه بخش مسابقات ، طراحی و مقالات دسته بندی شده بود افزود: در بخش مسابقات آثاری که به دبیرخانه رسید با معیارهای همایش فاصله داشت از این رو تصمیم براین شد که این بخش به سال آینده موکول شود.

صالح نمدی ادامه داد: اما بخش مقالات و طراحی با محورهای خاص خودشان برپا شد که سیستم های بلادرنگ در هوشمند سازی خودرو ، مدلسازی و ارزیابی هوشمندی خودرو ، هوشمند سازی با ارتباطات بین خودروئی، ریزپردازنده های ویژه هوشمند سازی خودرو ، هوشمند سازی خودرو با بینائی ماشین، هوشمند سازی تعادل خودرو ، هوشمند سازی خوش سفری خودرو ، RFID و هوشمند سازی خودرو ، هوشمند سازی سیستم ترمز خودرو، هوشمند سازی مصرف خودرو و هوشمند سازی شهری و جاده ای خودرو محور های بخش مقالات علمی سمینار است.

وی اظهار داشت: طراحی و محاسبات خودروی هوشمند مبتنی بر سیگنال های رادیوئی ، طراحی و محاسبات خودروی هوشمند مبتنی بر سیگنال های نوری، طراحی و محاسبات خودروی هوشمند مبتنی بر پردازش تصویر، طراحی و محاسبات خودروی هوشمند مبتنی بر RFID و طراحی و محاسبات خودروی هوشمند مبتنی بر ماهواره محور های بخش طراحی و محاسبات سمینار هوشمند سازی است.

دبیر همایش گفت: بعد از اعلام فراخوان حدود 50 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که بعد از داوری 17 مقاله برای ارائه در همایش انتخاب شد.

کد خبر 128174
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز