شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی انجمن سینماداران اعلام کرد بهای بلیت سینماهای تهران و شهرستان‌ها در سال 90 افزایش نخواهد داشت.

به گزارش مهر،محمدرضا صابری گفت: با وجود اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش بهای هزینه‌های نگهداری سالن‌های سینما، هیئت مدیره انجمن سینماداران ترجیح داد بهای بلیت را در سال 90 افزایش ندهد تا مخاطبان سینمای ایران بتوانند از آثار ایرانی روی پرده سینماها دیدن کنند.

وی افزود: امسال نگرانی دوستان سینمادار نسبت به گذشته بیشتر شده است، هزینه‌های برق، گاز و خدماتی که لازم است سالن‌ها به مشتریانشان بدهند به شکل قابل توجه رشد داشته است و نمی‌توان انتظار داشت مخاطب با توجه به این هزینه‌ها همچنان به سینما بیاید.

برای خانواده‌ها سینما رفتن همراه با هزینه‌هایی مانند رفت و آمد و ... است و این هزینه‌های جانبی، سینما رفتن را به تفریحی گران تبدیل می‌کند.

صابری ادامه داد: از مهرماه اداره مالیات قانون 3 درصد افزایش افزوده را برای سینماها را الزامی کرده است، اما سینمادارها مایل به افزایش بهای بلیت و تامین این هزینه از طریق مردم نیستند،اجرای این طرح برای سینمادارها امکان‌پذیر نیست.

انجمن سینماداران در حال مکاتبه با معاونت سینمایی برای حل این مشکل است با اداره مالیات هم مذاکره‌هایی در این زمینه خواهیم داشت.

مدیر سینما آفریقا گفت: نمی‌توان بهای بلیت در سینماهای مدرن را که 4000 هزارتومان است طبق این قانون مالیاتی به 4120 تومان تبدیل کرد یا بهای بلیت سینماهای ممتاز را از 3000 تومان به 3090 تبدیل کرد، اداره مالیات مصر است از سینماهایی که قانون جدید را اجرا نکنند جریمه بگیرد.

امیدواریم در مذاکره‌هایمان بتوانیم به نتیجه مطلوبی برای این موضوع برسیم. دولت می‌تواند با اختصاص بن‌هایی به کارمندان بخشی از فروش فیلم‌ها را تضمین کند.

سخنگوی انجمن سینماداران با اشاره به نقش تعیین‌کننده شورای عالی سینما در حل مشکلات گفت: قوانین و مصوبات شورای عالی سینما می‌تواند این مشکلات را پایان بدهد.

امیدوارم با توجه معاونت سینمایی و رئیس جمهوری بحران‌های مالی حاکم بر سینما کمرنگ و کم اثر شوند. آقای سجادپور در گفتگویی با برنامه "هفت" اشاره کرد که معاونت سینمایی قصد دارد 90 درصد از بودجه را به بخش توزیع و اکران اختصاص بدهد که بسیار تعیین کننده و مهم است.

وی ادامه داد: گزینه‌های مختلفی برای اکران نوروزی سینماها مطرح است، با توجه به فیلم‌هایی که در جشنواره امسال دیدیم اکران 90 می‌تواند متنوع و پررونق باشد اما مهم این است که این فیلم‌ها چطور و با چه برنامه‌ای اکران شوند.

نمایش 5 فیلم پرفروش در یک مقطع زمانی به نفع سازندگان این فیلم‌ها، سینمای ایران و سینمادارها نیست.

صابری گفت: فیلم‌های "جدایی نادر از سیمین"، "جرم"، "ورود آقایان ممنوع"، "اخراجی‌ها 3" و "شیش و بش" می‌توانند فروش‌هایی قابل توجه داشته باشند، اما نمایش آنها در کنار هم فروش کمتری را نصیب این فیلم‌ها می‌کند، برای نوروز بهتر است 3 فیلم پرفروش در کنار دو فیلم متوسط روی پرده بروند و از ظرفیت‌های اکران درست استفاده کنیم.

مدیر سینما جوان افزود: آیین‌نامه اکران سال 90 تنظیم شده اما باید نظر انجمن سینماداران و اتحادیه تهیه‌کنندگان در آن لحاظ شود.

این آیین‌نامه به وزارت ارشاد ارجاع داده شده تا پس از بررسی‌های انجام شده دوباره ارجاع داده شود. امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های درست سال 90 برای سینمای ایران سالی پربار و با مشکلات کمتر باشد.

 

کد خبر 129194

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز