سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: در شرایطی که هیأت انتخاب فیلم‌های ایرانی بیست وپنجمین جشنواره فیلم فجر آخرین بررسی‌ها را برای معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره انجام می‌دهند، منابع آگاه از قطعیت حضور «سنتوری» و «رئیس» در فستیوال امسال خبر می‌دهند.

«سنتوری» آخرین ساخته داریوش مهرجویی که از چند ماه پیش آماده نمایش شده مشکلاتی برای دریافت پروانه نمایش داشت که گویا با انجام جرح و تعدیل‌هایی، مشکل فیلم حل شده است. با اعمال اصلاحات صورت‌گرفته روی فیلم «سنتوری»، تازه‌ترین اثر مهرجویی راهی جشنواره فجر می‌شود. در این فیلم که به روایت زندگی پرفرازونشیب یک نوازنده سنتور می‌پردازد، بهرام رادان و گل‌شیفته‌فراهانی نقش‌های محوری را بازی کرده‌اند. «رئیس» ساخته مسعود کیمیایی اما هنوز در مرحله تدوین قرار دارد. مصطفی خرقه‌پوش این روزها به صورت فشرده به مونتاژ این ساخته کیمیایی می‌پردازد تا فیلم به جشنواره برسد. گویا هیأت انتخاب، چند حلقه تدوین‌شده و مقداری از راش‌های «رئیس» را دیده و آن را برای حضور در بخش مسابقه سینمای ایران انتخاب کرده‌اند.
«رئیس» ماجرای یک پدر و پسر است. پدر پس از سال‌ها دوری از وطن، در جست‌وجوی فرزندش به ایران می‌آید؛ آن هم در شرایطی که پسر با یک باند خلاف قانون دچار درگیری شده است. «رئیس» یکی از پربازیگر‌ترین فیلم‌های جشنواره امسال است و در آن چهره‌هایی چون فرامرز قریبیان، خسرو شکیبایی، داریوش ارجمند، مهناز افشار، لعیا زنگنه، امین تارخ و پولاد کیمیایی حضور دارند.
«رئیس» و «سنتوری» در حالی به جشنواره می‌آیند که پیش از این حبیب‌ ایل‌بیگی - مدیر روابط عمومی بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر- از قطعیت حضور 10 فیلم خبر داده بود. به گفته مدیر روابط عمومی جشنواره، تاکنون حضور فیلم‌های «اتوبوس شب» (کیومرث پوراحمد)، «سنگ، کاغذ، قیچی» (سعید سهیلی)، «اخراجی‌ها» (مسعود ده‌نمکی)، «پاداش سکوت» (مازیار میری)، «روز سوم» (محمدحسین لطیفی)، «بالاتر از آسمان» (فریدون حسن‌پور، «همیشه سربلند» (سعید تهرانی)، «شب کایت‌ها» (حبیب‌الله بهمنی) و «آخرین ملکه زمین» (محمدرضا عرب) در جشنواره قطعی شده است. این فیلم‌ها در بخش‌های مسابقه سینمای ایران و میهمان به نمایش درخواهند آمدند.
کد خبر 12916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز