کریم اعظمی: آرش برهانی در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر با بدشانسی‌های زیادی روبه‌رو شد.

فوتبال

 او بارها در مقاطعی از فصل به آمادگی کامل رسید و در چند بازی عملکرد بسیار خوبی داشت ولی مصدومیت‌های پیاپی باعث شد تا این بازیکن نتواند به آنچه می‌خواهد دست پیدا کند. آرش در این اواخر از نیمکت‌نشینی‌اش هم ناراحت بود. او هفته گذشته مصاحبه‌ای انجام داد و نارضایتی خود را از این شرایط اعلام کرد. حرف‌های او باعث ناراحتی پرویز مظلومی شد ولی این دو با یکدیگر قبل از بازی با نفت صحبت کردند و سوءتفاهمات برطرف شد. حالا آرش و دیگر مهاجمان استقلال در آستانه بازی با سپاهان در آمادگی کامل قرار دارند و امیدوارند که در این بازی حساس به تیم خود کمک کنند. البته آمادگی آنها احتمال دارد باز هم حاشیه‌هایی را به‌وجود بیاورد چرا که مهاجمان استقلال درصورت نیمکت‌نشینی شاید باز هم لب به اعتراض باز کنند که این برای تیم آبی پوش چندان خوشایند نیست. برهانی در مورد شرایط استقلال، وضعیت خودش، بازی امروز با سپاهان و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ داد.

  • ابتدا از بازی با نفت تهران صحبت کن که برد با ارزشی را به دست آوردید.

وقتی سپاهان و ذوب آهن بردند، این خیلی مهم بود که ما هم ببریم. در مجموع خوب بازی کردیم ولی زمانی که با 2گل جلو افتادیم کنترل بازی در دست نفت بود. البته آنها دقایق کمی صاحب توپ بودند ولی در همان لحظات هم خطرناک نشان دادند. مهم این بود که در آستانه بازی با سپاهان 3امتیاز را بگیریم.

  • مثل اینکه روی نیمکت حسابی حرص می‌خوردی و مشخص بود که از نیمکت نشینی عصبانی هستی؟

نیمکت نشینی برای من اصلا قابل تحمل نیست و این را صادقانه می‌گویم.

  • یعنی یک مربی هیچ وقت حق ندارد تو را نیمکت‌نشین کند؟

منظورم این نیست و نیمکت‌نشینی برای هر بازیکنی وجود دارد. من هم مثل خیلی از بازیکنان، نیمکت‌نشینی را دوست ندارم و می‌خواهم همیشه بازی کنم. البته در بازی با نفت تهران با اینکه ناراحت بودم ولی موقع ورود به زمین اصلا تمرکزم را از دست ندادم و به‌خودم گفتم که باید حتما گل بزنم.

  • هفته قبل مصاحبه کردی و گفتی که مظلومی در ظاهر تو را قبول دارد ولی در باطن نیمکت‌نشینت کرده است. این یک اعتراض شدید بود، اینطور نیست؟

من در مصاحبه قبلی‌ام نظرم را گفتم و در این مورد با مظلومی حرف زدم. چند هفته قبل برابر ذوب آهن بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتم اما پس از آن با محرومیت مواجه شدم و دیگر جایی در ترکیب استقلال نداشتم. حتی پس از اتمام محرومیت نیز در ترکیب استقلال نبودم و همین مسئله باعث ناراحتی‌ام شده بود. خوشبختانه سوءتفاهمات برطرف شد و او هم گفت که به من اعتماد دارد. لازم نیست در این مورد صحبت کنم که چه حرف‌هایی بین ما رد و بدل شد و مهم این است که الان مشکل خاصی
وجود ندارد.

  • فکر نمی‌کنی آمادگی مهاجمان استقلال برای این تیم حاشیه درست کند؟

از چه لحاظ؟

  • از این لحاظ که آنهایی که روی نیمکت هستند، طاقت نیاورند و اعتراض کنند. این حاشیه درست نمی‌کند؟

فکر نمی‌کنم حاشیه‌ای به‌وجود بیاید در ضمن رقابت بین بازیکنان استقلال فقط به خط حمله مربوط نمی‌شود و در همه پست‌ها رقابت وجود دارد.

  • اگر این هفته مقابل سپاهان نیمکت‌نشین باشی چه واکنش نشان می‌دهی؟

نیمکت نشین نمی‌شوم.

  • اگر شدی؟

در تیم‌های بزرگ چنین مسائلی به‌وجود می‌آید و سعی می‌کنم کنار بیایم. وقتی با مظلومی حرف زدم او قبول کرد که من به خاطر مسائل فنی نیمکت‌نشین نشده‌ام و پذیرفت که من بازیکن ضعیفی نیستم. همین برایم کافی بود و مظلومی به من روحیه داد.

  • دیگر از ناحیه شکم و پا مصدوم نیستی؟

خیر، خوشبختانه مصدومیتم برطرف شده است.

  • بازی با سپاهان را چطور می‌بینی؟

سپاهان یکی از بهترین تیم‌های ایران است و ما در زمین حریف، بازی سختی در پیش داریم ولی فقط برای برد به اصفهان می‌رویم.

  • پیش‌بینی‌ات از نتیجه چیست؟

سپاهان را می‌بریم.

  • واقعا؟

مگر برد غیرواقعی هم داریم؟ من مطمئنم که می‌بریم.

  • ولی تیمی مثل سپاهان در خانه‌اش خیلی سخت می‌بازد. این در حالی است که آنها در هفته‌های اخیر به اوج برگشته‌اند؟

من به سپاهان احترام می‌گذارم ولی ما هم در اوج هستیم. می‌دانم بازی سختی است، ولی به تیم خودم ایمان دارم و سپاهان را در اصفهان شکست خواهیم داد. هرچند این کار سخت است، ولی ما 3امتیاز را می‌گیریم و به تهران برمی‌گردیم. فقط امیدوارم اتفاق غیرقابل پیش‌بینی نیفتد.

  • در مورد رویارویی با امیرقلعه‌نویی که در لیگ هشتم نقش مهمی در اوج‌گیری تو داشت چه صحبتی داری؟

هشتمین دوره لیگ برتر بهترین فصل فوتبالی من بود که 21گل زدم و این در شرایطی بود که یک سال قبلش انتقادهای زیادی از من صورت گرفته بود. سال خوبی بود و خاطرات خوبی از کار کردن با قلعه نویی دارم.

  • یعنی لیگ هشتم حتی از زمانی که در پاس، زیر نظر جلالی و دنیزلی بازی می‌کردی برایت بهتر بود؟

آن سال‌ها هم برایم خوب بود ولی لیگ هشتم از همه بهتر بود. امسال هم می‌توانستم سال خوبی داشته باشم ولی متأسفانه مصدومیت‌های متعدد مانع از آن شد تا به هدفم برسم.

  • اگر به سپاهان گل بزنی آیا خوشحالی خواهی کرد، آن‌هم در شرایطی که قلعه‌نویی مربی تیم مقابل است؟

وقتی گل بزنم طبیعی است که خوشحالی می‌کنم ولی من مشکلی با سپاهانی‌ها ندارم.

  • مثل اینکه گفته‌ای به‌زودی رکورد عنایتی را می‌زنی؟

من الان در تاریخ لیگ 82گل زده‌ام و عنایتی 85 گل زده است. من باید 4 گل دیگر بزنم تا رکورد رضا را بشکنم ولی به شرطی که او گل نزند.

  • ولی سن تو کمتر از عنایتی است و به‌نظر می‌رسد که خیلی زود بهترین گلزن تاریخ لیگ ایران شوی؟

بله، سن کم به من کمک می‌کند تا رکورد بزنم. دوست دارم رکوردی بزنم که دست نیافتنی شود. شاید با این اتفاق خیلی‌ها نظرشان را در مورد من عوض کنند.

  • منظورت آنهایی هستند که می‌گویند برهانی گل‌نزن است؟

بله.

  • معمولا برخی از گزارشگران وقتی موقعیت از دست می‌دهی با کنایه در مورد تو حرف می‌زنند. از این موضوع ناراحت نمی‌شوی؟

من همیشه سعی می‌کنم در موقعیت گل قرار بگیرم و گل بزنم ولی بعضی‌ها می‌‌خواهند بگویند که برهانی گلزن نیست. من مشکلی با این موضوع ندارم و از این کنایه‌ها ناراحت نمی‌شوم چون فکر می‌کنم حرف‌های آنها مغرضانه نیست.

  • فکر می‌کنی امسال قهرمان شوید؟

ما امسال یک مدعی جدی هستیم و خیلی امیدوارم که به قهرمانی برسیم. اگر سپاهان را ببریم، درصد زیادی از راه قهرمانی را طی خواهیم کرد. آنها حریف مستقیم ما هستند.

  • فکر می‌کنی چه تیم‌هایی مدعی جدی هستند؟

ذوب آهن، سپاهان و استقلال. هر یک از این سه تیم به یک اندازه شانس دارند و فکر می‌کنم سرنوشت قهرمانی به هفته آخر کشیده شود.

  • یعنی پرسپولیس مدعی نیست؟

من نظرم را گفتم و معتقدم 3تیم اول جدول مدعی هستند.

  • مدت‌هاست که دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شوی. دوست داری دوباره به پیراهن تیم ملی برسی؟

الان تمام فکر من به استقلال معطوف است و دوست دارم برخلاف سال گذشته موفقیت‌های زیادی را به دست بیاوریم. برای من قهرمانی با استقلال خیلی مهم‌تر است ولی به تیم ملی هم فکر می‌کنم. امیدوارم با درخشش در استقلال به تیم ملی برسم.

کد خبر 129003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز