دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سازمان جهانی یونیسف را موظف کرده با حمایت از کودکان و نوجوانان، آنان را در تأمین نیازهای اساسی‌شان یاری دهد و با افزایش فرصت‌ها، امکان شکوفایی استعدادها را فراهم کند.

ورزش و بازی از فعالیت‌هایی است که برای یونیسف بسیار با اهمیت است، چرا که ورزش و بازی از اجزای حیاتی سلامتی افراد و جامعه است و باعث شادی کودکان و نوجوانان می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که نوجوانان و کودکان با ورزش و تفریح علاوه بر تأثیر فیزیکی و روان‌شناسی، ارزش‌ها و مهارت‌های زندگی را نیز می‌آموزند.

کار سخت، نظم، کارگروهی و احترام به دیگران اصولی است که نوجوانان از ورزش می‌آموزند و در کنار آن ورزش به آنها کمک می‌کند تا در پی‌گیری اهداف خود قوی‌تر باشند و به وقایع طبیعی که در زندگی شخص خود یا دیگران تجربه می‌کنند، واکنش‌های سنجیده داشته باشند.

برنامه ورزش برای توسعه در یونیسف بر این اساس است که هر کودک و نوجوان حق ورزش و سرگرمی سالم را داشته باشد و یونیسف از ابزارهای مختلفی برای دستیابی به این اهداف استفاده می‌کند . این سازمان در قالب این برنامه اهدافی چون توسعه زندگی سالم، تحصیلات یکسان، مبارزه با بیماری ایدز، حمایت و محافظت از نوجوانان و کودکان را دنبال می‌کند.

البته این گونه برنامه‌های یونیسف بیشتر مربوط به کشورهای کمتر توسعه‌یافته یا آسیب‌دیده از جنگ و بلایای طبیعی یا مناطق محروم است. امروزه در بیشتر کشورهای فارغ از برنامه‌های سازمان جهانی یونیسف، مسئولان ورزش و آموزش و پرورش با توجه به اهمیت ورزش در بعد سلامت فردی و اجتماعی برنامه‌ریزی می‌کنند و در کنار آن به کسب موفقیت از میدان‌های مختلف ورزشی نیز می‌اندیشند.

کشور ایران نیز به دلیل وجود جمعیت نوجوان از ظرفیت خوبی در رشته‌های مختلف ورزشی برخوردار است و توجه بیشتر به ورزش نوجوانان می‌تواند به توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی نوجوانان کمک شایانی کند.

کد خبر 128820
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز