مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: با راه اندازی خطوط اتوبوس‌های برقی از میدان شوش تا میدان راه آهن جنوب تهران به جنوب شرق و شرق پایتخت متصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه با اعلام این خبر گفت: هم اکنون تجهیزات مورد نیاز در این زمینه نصب شده و منتظر تحویل 50 دستگاه اتوبوس برقی از تبصره 13 برای راه‌اندازی این خط هستیم.

به گزارش روابط عممی شهرداری تهران محمد احمدی بافنده افزود: در حال حاضر مسیر دپوی شرق (تهرانپارس) تا میدان امام حسین (ع) و از آنجا به سمت میدان خراسان و جنوب خیابان هفده شهریور تحت پوشش خطوط اتوبوس برقی است. یکی از اولویت‌های مهم ما توسعه خطوط اتوبوس برقی از طریق راه‌اندازی خطوط این اتوبوس‌ها از میدان شوش به سمت میدان راه‌آهن است.

وی گفت : اگر میدان راه آهن را به عنوان یکی از نقاط جنوبی تهران در نظر بگیریم با راه‌اندازی خطوط اتوبوس برقی میدان شوش تا راه آهن، جنوب تهران از طریق اتوبوس برقی به میدان خراسان وصل شده و از آنجا با عبور به سمت میدان امام حسین در جنوب شرق به سمت پایانه اتوبوسرانی شرق ادامه مسیر می دهد.

احمدی بافنده با اشاره به پیشنهاد خرید 50 دستگاه اتوبوس از محل تبصره 13 برای راه‌اندازی خطوط اتوبوس برقی میدان شوش تا راه آهن و در نتیجه توسعه خطوط اتوبوس برقی، گفت : قیمت دقیق خرید اتوبوس برقی مشخص نیست اما خرید هر اتوبوس برقی بین 150 تا 300 هزار دلار هزینه نیاز دارد که اگر حتی50 درصد این هزینه را  را دولت تقبل کند، این امکان وجود خواهد داشت تا حجم زیادی از مسافران سیستم حمل و نقل عمومی را با اتوبوس برقی جابه جا کنیم.

کد خبر 12861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز