همشهری آنلاین : مدیر کل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه 607 هزار دانش آموز در سال دوم متوسطه نظری در حال تحصیل هستند گفت: 40.1 درصد از این دانش آموزان در رشته علوم تجربی درس می‌خوانند و این رشته بیشترین تعداد دانش آموز را بین دو رشته دیگر نظری دارد.

مدرسه

عبدالامیر عرفی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اعلام این خبر افزود: همچنین 33.4 درصد دانش آموزان در سال تحصیلی جاری در رشته ادبیات و علوم انسانی تحصیل می‌کنند که پس از علوم تجربی بیشترین آمار دانش آموزان را به خود اختصاص می‌دهد.

به گفته مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، 26.5 درصد دانش آموزان پایه دوم متوسطه در رشته علوم ریاضی تحصیل می‌کنند که در بین دو رشته تجربی و انسانی از کمترین آمار دانش آموزی برخوردار است.

وی افزود: اکنون در مجموع 607 هزار دانش آموز در این سه رشته نظری در حال تحصیل هستند.

همچنین مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود 37 درصد از کل دانش آموزان دوره متوسطه در پایه دوم و سوم در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند، گفت: هم اکنون بالغ بر 43 رشته فنی و حرفه ای و 700 رشته کاردانش در هنرستانها تدریس می شود که آمار دانش آموزان در آن متعدد و گوناگون است.

محمد شریف زاده افزود: به طور کلی 760هزار دانش آموز در دوره متوسطه در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش حضور دارند.

کد خبر 128328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز