همشهری آنلاین: رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش با اشاره به آغاز امتحانات نهایی از 6 دی ماه، گفت: هیچ آزمون رسمی و امتحان پایان ترمی در روز‌های پنج‌شنبه برگزار نخواهد شد.

 

عبدالامیر عرفی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به تمامی مدیران آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است تا هیچگونه آزمونی در روزهای پنج‌شنبه که به عنوان روز خانواده نامگذاری شده و دانش‌آموزان باید در کنار خانواده‌های خود باشند، برگزار نشود.

وی افزود: بر اساس بخشنامه‌های آموزش و پرورش روز پنج‌شنبه روز تعطیلی دانش‌آموزان است و هیچ مدیر مدرسه و مدیر آموزش و پرورش منطقه‌ای حق برگزاری آزمون رسمی و یا امتحانات داخلی را در این روز ندارد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که روزهای امتحان از شنبه تا چهارشنبه باشد.

عرفی در ادامه درباره زمان برگزاری امتحانات نهایی نیز تصریح کرد: امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان در شاخه نظری از 6 دی تا 27 دیماه، دانش‌آموزان شاخه فنی حرفه‌ای از 6 تا 14 دیماه و دانش‌آموزان ترمی واحدی پیش‌دانشگاهی یا همان سال چهارم از 7 تا 25 دیماه برگزار می‌شود.

به گفته عرفی دانش‌آموزان روزانه سالی ـ واحدی دوره پیش‌دانشگاهی امتحانات نهایی ندارند.

رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امتحانات داخلی مقاطع ابتدایی و راهنمایی نیز بر اساس برنامه مناطق و مدارس در دیماه برگزار خواهد شد.


 

کد خبر 153369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز