همشهری‌آنلاین: وفا بلال استاد عکاسی مدرسه هنر دانشگاه نیویورک که به تازگی دوربین عکاسی را به پشت جمجمه اش نصب کرده است به دلیل پس زده شدن این دوربین توسط سیستم ایمنی بدنش مجبور به جدا کردن دوربین از سرش شد.

پیوند دوربین به سر

به گزارش مهر، وفا بلال عراقی هفته گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت تا یکی از سه پایه‌ای که به منظور نگه داشتن دوربین بر روی جمجمه نصب شده بودند، به دلیل احتمال ایجاد عفونت از جمجمه وی جدا شود.

more  کاشت دوربین عکاسی در سر یک استاد دانشگاه

دوربینی که به سر بلال نصب شده بود می توانست در دقیقه سه عکس به ثبت برساند و قرار بود این عکاسی برای دوره‌ای یک ساله ادامه داشته باشد. بلال اعلام کرده امیدوار است بتواند به زودی دوباره دوربین را به سرش وصل کند.

پس از اینکه پزشکان سال گذشته تقاضای او را برای نصب دوربین بر پشت جمجمه اش رد کردند، وی از یک متخصص خالکوبی برای انجام این کار کمک گرفت. دوربین بر روی سه پایه نصب شده بود و این سه پایه نیز بر روی سطحی تیتانیومی تعبیه شده بودند که میان جمجمه و پوست سر بلال قرار گرفته بود.

پس از این جراحی و با وجود مصرف داروهای آنتی بیوتیک و استروئید برای جلوگیری از عفونت، بلال به سردردهای شدید مبتلا شد. وی این سردردها را پدیده ای طبیعی می‌داند و امیدوار است پس از بهبود سریع دوباره بتواند دوربین را بر روی دو پایه باقی مانده نصب کرده و یا بر روی پایه ای جدید قرار دهد.

وی برای ادامه یافتن پروژه یک ساله‌اش قصد دارد تا زمانی که امکان نصب مجدد دوربین برایش فراهم بیاید، آن را با استفاده از نواری به گردنش ببندد.

تصاویر به ثبت رسیده توسط این دوربین در زمان حقیقی بر روی وب سایت پروژه به نمایش درآمده و همچنین بر روی نمایشگرهای موزه هنرهای معاصر عربی نیز به نمایش در خواهند آمد.

بر اساس گزارش بی بی سی، وفا بلال می‌گوید این پروژه سوالات مهم اجتماعی، سیاسی و هنری را مطرح خواهد کرد و متعهد شده که در مدت یک سالی که دوربین تصویر ارسال می‌کند به زندگی معمول خود بپردازد. با این همه جدا از سردردی که به تازگی به سراغ بلال آمده است، دیگر بخش‌های زندگی از جمله خوابیدن برای وی غیر ممکن شده است و او تا زمانی که دوربین به سرش وصل باشد باید به صورت نشسته بخوابد.

کد خبر 128294
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز