جمعه ۲۳ تیر ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

گروه بورس: این روزها شاخص ها روندی مطلوب تر یافته اند، حتی کاهش قیمت ها هم در بورس به شکلی عقلانی انجام می پذیرد و دیگر از افت و خیزهای عجیب و غریب خبری نیست.

غلامحسین دوانی، حسابرس معتمد بورس در این باره می گوید: همه بازارهای سرمایه از قانونمندی خاصی پیروی می کنند و اساساً بسیاری از صاحبنظران معتقدند، سیکل افت و خیز در بازار سرمایه الزامی است و در غیر این صورت بازار سرمایه ماهیت وجودی خود را از دست می دهد. البته نباید فراموش کرد که بورس تهران یک دوره بحرانی سه ساله را پشت سر گذاشته که آثار آن به سرعت مرتفع نمی شود.
تحلیلگر ارشد بازار سرمایه ادامه می دهد: چنانچه مدیران جدید بورس بتوانند با موج سازی به نحوی اصولی مقابله کنند و حوزه نظارت را از طریق کارشناسان مالی فعال سازند، می توانند به موفقیت دست یابند.
از دوانی درباره جوان بودن ترکیب هیأت مدیره بورس می پرسیم، او پاسخ می دهد: باید توجه داشت بیش از  40 درصد ترکیب جمعیتی ایران جوان هستند، جوانان حق دارند در سرنوشت خود دخالت کنند، ضمن این که، توجه به سوابق تحصیلی مدیران جدید بورس نشان می دهد آن ها با بازار سرمایه بیگانه نیستند، بنابراین انتقاد به جوان بودن مدیران بورس بیشتر جنبه سیاسی دارد. زیرا می توان با تلفیق جوانی و تجربه به کارآمدی برتر دست یافت.
دوانی در پایان با اشاره به راهکارهای مقابله با دستکاری قیمت ها در بورس تأکید می کند: باید واقعیت را پذیرفت، در چند سال اخیر سهامداران خود از حباب سازی بدشان نیامده و بسیاری از آنان در زمانی که حباب ها در حال شکل گیری بودند، مدیران شرکت ها را تشویق هم می کردند. بنابراین یکی از راهکارهای مقابله با حباب  ها اطلاع رسانی شفاف و توسعه فرهنگ بورس است.
کد خبر 1281

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز