گروه سیاسی: ایران دیروز یکپارچه حمایت از بیداری اسلامی در جهان اسلام بود. میلیون‌ها نفر از مردم انقلابی کشورمان با فریاد «مصر رها شود زدست شیطان» و «خاورمیانه جدید در راه است،در مصر هم امروز یوم الله است» خیزش انقلابی این روزهای مردم مصر را به انقلاب 57 ایران گره زدند.

22 بهمن

مردم ایران در بیش از 850 شهر و شهرستان کشور سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند. علاوه بر حمایت از مردم مصر که مهم‌ترین ویژگی راهپیمایی امسال بود، راهپیمایان با حمل تصاویر شهیدان راه علم و فناوری (شهید علیمحمدی و شهید شهریاری) به عوامل تروریسم تاکید کردند که جوانان این مرز و بوم، به بهای خونشان از حقوق مسلم خود عقب نشینی نخواهند کرد. بیش از 400 ‌خبرنگار خارجی، جشن سی‌ و دومین سالگرد ‌پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به جهانیان مخابره کردند.

مسئولان به مردم پیوستند

در نخستین ساعات راهپیمایی میلیونی روز گذشته، مسئولان نیز به مردم انقلابی کشورمان پیوستند. علی‌اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئول دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، میر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی دیگر از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.

به گزارش فارس، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، سعید جلیلی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی و محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز از دیگر مسئولانی بودند که از خیابان آزادی (تقاطع بهبودی) به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند. سرلشکر سید‌عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در جمع راهپیمایان تهرانی در22 بهمن‌ماه حاضر شد.

همچنین وکلای ملت، همگام با دیگر آحاد مردم با حضور در مسیر‌های منتهی به خیابان آزادی تهران با راهپیمایان تهرانی همصدا شدند و خشم و انزجار خود را از آمریکا و اسرائیل اعلام کردند. هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در میدان فردوسی به جمع راهپیمایان 22 بهمن پیوست.

تعداد زیادی از دیپلمات‌ها و میهمانان خارجی در راهپیمایی22 بهمن حاضر شدند و مردم مسلمان ایران را در جشن شادی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همراهی کردند. حضور جانبازان جنگ تحمیلی، همپای مردم در راهپیمایی دیروز مردم تهران از جمله نکات جالب توجه و سوژه خبری عکاسان بود.حضور برخی اعضای کاروان آزادی غزه در راهپیمایی 22بهمن از دیگر ویژگی‌های راهپیمایی 22 بهمن بود.حدود 40 نفر از مردم ترکیه که در کاروان آزادی غزه مورد حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته بودند در مراسم راهپیمایی دیروز شرکت کردند. این عده که از شهرهای مختلف ترکیه بودند شعارهایی نیز علیه مبارک، اسرائیل و آمریکا سردادند.

اعضای کاروان آزادی غزه دست‌نوشته‌هایی به زبان ترکی استانبولی با مضمون اتحاد مسلمین و نابودی کفار در دست داشتند و بر وحدت امت اسلام در مقابل توطئه‌های غرب و صهیونیسم تأکید می‌کردند.

قعطنامه پایانی

راهپیمایان دیروز قطعنامه‌ای را در10 بند صادر کردند که در بندهای آن بر حمایت از حقوق مردم مصر، پیروی کامل از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و پرهیز از اختلاف، تاکید شده است. در بخش‌هایی از این قطعنامه آمده است: قیام پرشکوه مردم مصر و فریادهای اسلام‌خواهی آنان در آستانه سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران، رویش شوق‌انگیز و طراوت‌بخش دیگری است که صدور حقیقی انقلاب اسلامی را معنا می‌کند.

ملت ایران با برخورداری از تجربیات 32 سال پایداری و بصیرت و پیشرفت، ضمن اعلام حمایت کامل از قیام مردم مسلمان مصر و خیزش مردم تونس و دیگر کشورهای خاورمیانه و تذکر این حقیقت جاری در هستی که وعده حمایت و نصرت الهی از مظلومان و حق‌جویان، وعده‌ای تخلف‌ناپذیر است که در پرتو ایستادگی ملت‌ها، بدون هیچ‌گونه تردیدی محقق خواهد شد، آنان را به هوشیاری کامل در مقابل توطئه‌ها و ترفندهای پیچیده نظام استبداد بین‌الملل و در رأس آن آمریکا و اسرائیل برای ایجاد اختلاف و انحراف در مسیر مبارزات ملت‌ها فرا می‌خواند.

در بخش دیگری از این قطعنامه بر پرهیز از اختلاف تاکید شده و آمده است: ملت فهیم و هوشیار ایران، با اعتقاد قلبی به این واقعیت که اختلاف، موریانه انقلاب است، مدیریت اختلاف سلایق و پرهیز از هرگونه گفتار و رفتار اختلاف‌برانگیز را خواست رهبر حکیم انقلاب و وظیفه اجتناب‌ناپذیر و خطیر مسئولان نظام دانسته و آحاد مردم و به‌ویژه مسئولان خدوم و زحمتکش نظام را به تعمیق وحدت ملی دعوت می‌نماید.

کد خبر 127947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز