جمعه ، مقارن با انعکاس صدای انقلاب ایران در مصر، تونس و دیگر کشورهای منطقه، مردم انقلابی کشورمان در بیش از 850شهر و شهرستان و بیش از 4 هزار روستا فریاد الله اکبر سر می‌دهند و از خیزش مردمی کشورهای عربی به ویژه مصر حمایت می کنند.

در سی و دومین سالگرد انقلاب سال 57 ایران، تشکل ها، نهادهای انقلابی و احزاب سیاسی از آحاد مختلف ملت مؤمن، انقلابی، بصیر و ولایتمدار ایران برای حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی سراسری یوم الله 22 بهمن دعوت به عمل آورده‌اند. علاوه بر شعار حمایت از مردم مصر، تجلیل از شهدای دانشمند از ویژگی های دیگر راهپیمایی امسال است. بیش از هزار خبرنگار داخلی و خارجی نیز این حماسه را ثبت خواهند کرد.

در همین رابطه، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بیش از 580خبرنگار داخلی و 420 خبرنگار خارجی برای ثبت حماسه تاریخی راهپیمایی 22بهمن‌ اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: شعار ویژه و متفاوت از سالیان گذشته در راهپیمایی 22بهمن امسال حمایت از مردم مصر است.

اصغر آب خضر در نشست خبری روز گذشته خود با خبرنگاران برنامه‌های راهپیمایی 22 بهمن را تشریح کرد و گفت: راهپیمایی مردمی 22 بهمن امسال در حالی در بیش از 850 شهر و شهرستان و بیش از 4هزار روستا برگزار می‌شود که مردم پس از سال‌ها مجاهدت خستگی‌ناپذیر مشاهده می‌کنند که انعکاس صدای انقلاب آنها، در مناطق دیگری از دنیای اسلام به وضوح شنیده می‌شود.

وی افزود: حوادث امروز شمال آفریقا، کشور مصر، کشور تونس و برخی کشورهای دیگر، نشانگر بیداری اسلامی است که پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی ملت ایران به‌وجود آورده است. آب خضر تاکید کرد: همانطور که می‌بینیم بین خیزش مردم مصر و تونس و انقلاب اسلامی شباهت‌های بسیاری وجود دارد. حرکت آنها هم از نماز جمعه و مساجد شروع شده و صبغه اسلامی دارد. شعارهای آنان نیز‌الله اکبر و شعار دینی است و قوی‌ترین جریان مبارز در آنجا نیز جریان اسلامی است که امیدواریم با درایت مبارزین مصری این خیزش مردمی به سرانجام برسد و همچون 22 بهمن 1357، روز پیروزی مردم مصر هم نزدیک باشد.
وی به ویژگی دوم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در 22 بهمن امسال به‌صورت ویژه‌ای از شهدای علم و تکنولوژی شهیدان علی‌محمدی و شهریاری تجلیل خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره ویژگی سوم 22 بهمن امسال گفت: امسال مردم مسلمان ایران در سراسر کشور برای نشان دادن پیوند ملت با ولایت و انقلاب در سایه قرآن کریم حرکت تاریخی خود را از زیر طاق نصرت‌های قرآنی که در مسیر‌های راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن تعبیه‌شده، آغاز خواهند کرد. به همین منظور 57طاق نصرت قرآنی در مسیرهای راهپیمایی سراسر کشور نصب خواهد شد.

200میهمان خارجی و هزار خبرنگار داخلی و خارجی

وی ادامه داد: علاوه بر اینها، امسال بیش از 200 میهمان خارجی از کشورهای مختلف در مراسم 22 بهمن حضور خواهند داشت که در میان آنها گروهی از کاروان کشتی مرمره (آزادی) که به‌دلیل شکست حصر غزه مورد حمله رژیم سفاک صهیونیستی قرار گرفتند وجود دارد. وی در ادامه گفت: تا‌کنون بیش از 580 خبرنگار داخلی و 420خبرنگار خارجی برای ثبت حماسه تاریخی راهپیمایی 22بهمن ماه اعلام آمادگی کرده‌اند.

دعوت نهادها و تشکل‌ها

دیروز نهادها و تشکل‌های سیاسی کشور نیز با صدور بیانیه‌هایی جداگانه ضمن گرامیداشت سی و دومین بهار عزت و آزادی، از آحاد ملت برای حضور در راهپیمایی 22بهمن دعوت کردند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای نوشت: امروز ملت عظیم الشان ایران با گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 و فائق آمدن بر تمامی بحران‌‌ها و چالش‌های طراحی شده توسط اتاق‌های فکر نظام سلطه و کانون‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر غربی و صهیونیستی، در اوج اقتدار و سربلندی به الگوی انکار ناپذیر ملت‌ها تبدیل شده است.

زنان جمعیت حامی انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جهاد دانشگاهی، جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران و جمع دیگری از نهادها و تشکل‌های کشور از مردم برای حضور در راهپیمایی فردا دعوت به عمل آوردند.

کد خبر 127868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز