سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

رئیس سازمان امور مالیاتی بار دیگر بر افزایش پایه معافیت مالیاتی کارمندان و حقوق‌بگیران در سال آینده تاکید کرد.

علی عسکری گفت: متناسب با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و تعدیل 3ماهه سال‌جاری از محل هدفمندی یارانه‌ها، پایه مالیاتی درآمد کارمندان در سال آینده اصلاح می‌شود و از معافیت بیشتری برخوردار خواهد شد.به گزارش فارس، وی با اشاره به تحقق 80 درصدی درآمدهای مالیاتی در 10 ماهه سال‌جاری، ادامه داد: در بخش مالیات‌های مستقیم 85 درصد و مالیات‌های غیرمستقیم 63درصد تحقق صورت گرفته که البته مالیات‌های غیرمستقیم نسبت به سال قبل از رشدی معادل 32 درصد برخوردار بوده است.

4500 نفر ممنوع‌الخروج مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی در مورد فهرست ممنوع‌الخروجی بدهکاران مالیاتی، افزود: حدود 4500 نفر ممنوع‌الخروج شده بودند که حدود 2 هزار نفر رفع ممنوعیت خروج از کشور دریافت کردند و طبق قانون، ممنوع‌الخروجی یکی از ابزارهای مقابله با فرار مالیاتی است.عسکری همچنین در مورد معوقات مالیاتی گفت: از ابتدای سال تاکنون 650‌میلیارد تومان از معوقات مالیاتی وصول شده که نسبت به سال گذشته 41درصد وصول معوقات رشد داشته، در عین حال رقم 6 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی معوق مالیاتی سال گذشته در حال حاضر به 7 هزار میلیارد تومان رسیده است.

ثبت‌نام 50 درصد طلافروشان برای مالیات بر ارزش افزوده

وی افزود: در این مرحله 50درصد از طلافروشان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده، ثبت‌نام کرده و اظهارنامه ارائه کردند. در مورد صنف آهن‌فروشان نیز 65 درصد شرکت کرده‌اند و بقیه از قانون استقبال نکرده‌اند اما سایر مشمولان ده‌گانه این مرحله از قانون بین 70 تا 80 درصد ثبت‌نام کرده و اظهارنامه ارائه کرده‌اند.

عسکری در بخش دیگری از این نشست خبری در مورد مالیات بر ارث گفت: با توجه به اینکه قیمت آپارتمان و ملک براساس آنچه در قانون آمده بسیار تغییر کرده بنابراین نرخ‌های مالیات بر ارث در طرح جامع مالیاتی باید واقعی شود. به‌عنوان مثال، امروز اگر از یک متوفی 300میلیون تومان آپارتمان به‌عنوان ارث باقی‌مانده و دولت بخواهد 30 تا 40 درصد ارزش آن‌را به‌عنوان مالیات بر ارث بردارد، چیزی برای ورثه باقی نمی‌ماند.

کد خبر 127767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز