سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه حوادث: 4 قاچاقچی که هنگام فرار از دست پلیس استان کردستان باعث شهادت 2 مامور و مجروح شدن یک مامور دیگر شده بودند، دستگیر شدند.

 سوم بهمن ماه امسال، ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در جریان فعالیت یک باند قاچاق مشروبات الکلی قرار گرفتند و متوجه شدند که اعضای این باند در حال انتقال یک محموله قاچاق به شهرهای اطراف سنندج هستند. بعد از به دست آمدن مشخصات خودروهای متهمان، 2 تیم عملیاتی به سرعت راهی گردنه صلوات‌آباد سنندج- جایی که اعضای باند قاچاق در حال عبور از آنجا بودند - شدند و عملیات دستگیری متهمان شروع شد.

قاچاقچیان وقتی خودروهای پلیس را در تعقیب خود دیدند با سرعت زیاد پا به فرار گذاشتند و برای اینکه مانع از تعقیب پلیس شوند، شروع به ریختن میخ‌های سه پر روی جاده کردند. درحالی‌که عملیات تعقیب ادامه داشت، یکی از خودروهای پلیس با عبور از روی میخ‌های سه‌پر پنچر شد و به خاطر سرعت زیاد، کنترل خودرو از دست راننده خارج شد.

خودروی پلیس بعد از منحرف شدن از مسیر با اتوبوسی که در لاین مخالف در حرکت بود تصادف کرد و شدت تصادف به حدی بود که 2 نفر از ماموران به نام‌های استوار صباح‌ فتحی 25 ساله و ستوان‌یکم حسین جان‌پیرانوند 34 ساله، در دم به شهادت رسیدند و مامور دیگر به‌شدت مجروح شد. تیم دیگر پلیس با مشاهده این صحنه به کمک ماموران حادثه دیده شتافت و این در حالی بود که قاچاقچیان از محل، دور و ناپدید شده بودند.

پس از اینکه پیکرهای شهدای حادثه به پزشکی قانونی و پیکر نیمه جان مامور مجروح به بیمارستان انتقال یافت و تلاش برای نجات جان او آغاز شد، دستگیری قاچاقچیان فراری در دستور کار گروهی از ماموران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه آنها شروع شد.

با سرنخ‌هایی که هنگام تعقیب قاچاقچیان به دست آمده بود، جست‌وجو برای به دام انداختن آنها ادامه یافت و این سرنخ‌ها بعد از چند روز بررسی‌‌های تخصصی، ماموران را به مخفیگاه قاچاقچیان در شهر سنندج رساند. این محل در محاصره تیم‌های عملیاتی قرار گرفت و صبح 17 بهمن، ماموران در یک عملیات ضربتی وارد آنجا شدند و 4‌قاچاقچی فراری را دستگیر کردند.

با کشف 2 خودروی سمند و پژو از متهمان، تمامی آنها به اداره پلیس انتقال یافتند و تحت بازجویی قرار گرفتند. در این بازجویی‌ها معلوم شد که 2 نفر از قاچاقچیان که متهمان اصلی به شمار می‌روند همان افرادی هستند که با ریختن میخ‌های سه‌پر روی آسفالت جاده، باعث تصادف و شهادت 2 مامور و مجروح‌شدن مامور دیگر شده بودند.

در همین حال، رئیس پلیس استان کردستان درباره سوابق متهمان دستگیر شده به ایسنا گفت: متهمان دستگیر شده از قاچاقچیان سابقه‌دار و حرفه‌ای هستند. آنها در اظهارات اولیه خود به قاچاق کالاهایی مانند سیگار اعتراف کرده‌اند و این در حالی است که احتمال می‌رود محموله‌های دیگری هم قاچاق کرده باشند.وی افزود: پرونده متهمان در دادسرای شهرستان سنندج در حال رسیدگی است و تحقیقات برای کشف دیگر جرایم و شناسایی همدستان احتمالی آنها ادامه دارد.

کد خبر 127751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز