همشهری آنلاین: ایران اسلامی در سالروز شهادت غریبانه امام مهربانی ها، سراسر عزاداری و ماتم است.

امام رضا

به گزارش واحد مرکزی خبر، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت با حضور در مساجد، حسینیه‌هـا، امامزادگان و اماکن مذهبی در غم این مصیبت بزرگ بـر سر و سینه می‌زنند و شهادت غریبانه هشتمین حجت خدا را به مادر گرامیش حضرت زهرا (س)، فرزند بزرگوارش امام جواد(ع) و قائم آل محمد حضرت ولی عصر (عج) تسلیت و تعزیت می‌گویند.

در این آیین‌ها، مداحان در رثـای امـام هشتم (ع)  نوحه سرایی می‌کنند و سخنرانان نیز بـه تبیین سیره، روش و شخصیت امام رئوف می‌پردازند.

بـرخی عزاداران و ارادتمندان ثامن الحجج نیز بـا تـوزیع نـذورات، ارادت خود را به امام رضا (ع) ابراز و حـوائج خود را از باب الحوائج طلب می‌کنند.

حرم مطهر ثامن الحجج (ع)، امروز ماوای حاجت‌مندان و دلدادگانی است که از گوشه وکنار میهن اسلامی به هر طـریقی خود را بـه این بـارگاه مـلائک پاسبان رسانده‌اند تا در غم غریبانه‌اش همنوا با ملکوتیان اشک ماتم بریزند.

عده‌ای ازشیفتگان اهل بیت نیز به قم، شیراز و پیشوای ورامین شتافته‌اند تا این مصیبت جانکاه را به محضر حضرت معصومه(س) خواهر داغدار آنحضرت و بـرادران بزرگوارش امامزادگان واجب التعظیم احمد بن موسی و جعفر بن موسی(ع) تسلیت بگویند.

نظیر این مراسم‌ها دیشب نیز در سراسر کشور برپا بود.

کد خبر 127326
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز