همشهری آنلاین: کتاب هشت جلدی موسوعه الامام رضا (ع) درنخستین همایش علمی و پژوهشی میراث تفسیری حضرت رضا (ع) در مشهد رونمایی شد.

Imam reza

به گزارش واحد مرکزی خبر، این مجموعه که به زبان عربی نوشته شده درباره زندگینامه، سخنان و سیره حضرت رضا (ع) است که آیت الله حسینی قزوینی در مدت هشت سال آن را جمع آوری کرده است.

  محمد سعید سرابی دبیر نخستین همایش علمی وپژوهشی میراث تفسیری حضرت رضا(ع ) گفت:حدود 100 مقالـه از سراسر کشور بـه دبیرخانه این همایش رسید و از مجموع آنها هشت مقاله بـرگزیده شد که در آنهـا موضوعات مختلفی از سیره حضرت رضا (ع) بررسی شده است.

قائم مقام وزیر ارشاد نیز در این مراسم با اشاره به گفتار و سیره حضرت رضا (ع) درباره آیات قرآن کریم گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تـلاش می کند بـا برگزاری همایش تفسیری حضرت رضا (ع) و دیگر همایش های علمی مردم را با قرآن کریم مانوس تر کند.

 حجت الاسلام محمدی افزود : بزودی از صدا و سیما آثار پویانما پخش می شود که دارای مفاهیم قرآنی است و هدف آن بهره گیری از زبان هنر برای توجه بیشتر به قرآن است.

آیت الله واعظ زاده خراسانی از استادان حـوزه علمیه خراسان هم در این همایش گفت: روحانیان و علما باید تلاش کنند تا اندیشه ها و تفاسیر حضرت رضا (ع) را با توجه به نیاز امروز مردم به جامعه منعکس کنند.

آیت الله حسینی قزوینی از استادان حوزه علمیه قم نیز دراین همایش یک روزه گفت: امام رضا (ع) درجلسات گفتگوی علمی آن زمان به خوبی از آیات قرآن کریم برای رفع شبهات دینی و تفسیر اصول اسلام ناب محمدی (ص) بهره جسته است.

این همایش که یکی از برنامه‌های جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) بود 200 نفر از روحانیان و استادان حوزه در مشهد حضور داشتند.

کد خبر 118390
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز