همشهری‌آنلاین ایران اسلامی امروز 24 بهمن در غم رحلت فخر کائنات خاتم پیامبران حضرت محمد ابن عبدالله (ص) و شهادت سبط اکبر آن حضرت، غریب مدینه حضرت امام حسن مجتبی ( ع ) سوگوار است

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در مراسم سوگواری رحلت جانسوز حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن (ع)، مداحان اهل بیت به ذکر مصیبت خاندان عصمت و طهارت پرداختند و مرثیه سرایی کردند.

همچنین در سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) شهر مقدس قم سیاه پوش و غرق در عزاست.

ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همراه زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه (س) با تشکیل دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی و با حضور در حرم مطهر آن حضرت در غم اهل بیت اشک ماتم ریختند.

مجالس سوگواری دیشب و امروز در مسجد مقدس جمکران و دیگر مساجد، حسینیه‌ها و محافل مذهبی استان با حضور گسترده شیفتگان خاندان وحی در استان قم برگزار شد.


شهر مشهد هم در سالروز رحلت جانسوز پیامبر خدا و فرزند ش امام حسن مجتبی (ع)  غرق درماتم و عزاست.

به همین مناسبت دلدادگان اهل بیت (ع) در قالب هیأت های عزادار در خیابانهای منتهی به حرم رضوی از نخستین ساعات امروز عزاداری می کنند.

آستان ملائک نشین پاسبان رضوی نیز سراسر ماتم است و ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) میزبان عزادارنی است که در مصیبت رحلت خاتم نبیین و سبط اکبرش به سوگ نشسته‌اند.

شیفتگان نبوی هم با شرکت درمراسم عزاداری روزهای پایانی ماه صفر اشک ماتم می ریزند و عمق ارادت خود را به پیامبر و خاندانش به نمایش می گذارند.

شیفتگان و دوستداران اهل بیت (ع) در دیگر کشورها هم در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن (ع) گریستند .

درشب رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی الله و علیه و آله وسلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام ده ها هزار زائر برای شرکت در مراسم رحلت پیامبر گرامی اسلام وارد شهر نجف اشرف شدند.

پلیس عراق برای حفاظت از جان زائران ، تدابیر شدید امنیتی را در نجف به اجرا گذاشته است

کد خبر 101501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز