گروه ادب و هنر: هشتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) دوشنبه شب با تقدیر از خادمان فرهنگ رضوی در مشهد به کار خود پایان داد.

جشنواره

در این مراسم از آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی، محمود فرشچیان، عزت‌الله ضرغامی، معصومی خمینی، رسول صدرعاملی، علامه محمد باقر شریف القریشی از عراق، واجد علی خرم از پاکستان و شیخ بریل از غنا به‌عنوان خادمان فرهنگ رضوی از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی شد. همچنین در این مراسم به برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره، جوایزی تعلق گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در آغاز این مراسم گفت: جشنواره‌ای که با نام مبارک امام رضا (ع) آغاز شود، روز به روز ارتقا می‌یابد و بر شکوه آن افزوده می‌شود. سید جواد جعفری افزود: جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) نقطه عطفی در کارنامه عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: این جشنواره موجب بازشناسی موضوع تاریخی سفر حضرت امام رضا(ع) به خراسان برای مردم شده است. جشنواره امسال در30 استان کشور و 31 کشور مختلف جهان در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری از جمله مقالات پژوهشی، فیلمنامه‌نویسی، نمایشنامه، قصه‌نویسی، هنرهای تجسمی، متون ادبی، کتاب رضوی، شعر، آثار مطبوعاتی و دیجیتال و غیره با محوریت موضوع امام رضا (ع) برگزار شد.

سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) که در تالار همایش‌های صدا و سیمای خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، گفت: دامنه برگزاری این جشنواره 31‌کشور جهان را
در برگرفت و هم اینک در مراسم اختتامیه 21‌برگزیده هنری از 14کشور جهان شرکت دارند.

محمد رضا رحیمی، معاون‌اول رئیس‌جمهوری نیز در این مراسم گفت: جشنواره فرهنگی‌هنری رضوی برای اعتلای هنری است که جهانیان را به مکارم اخلاق رضوی دعوت می‌کند. وی افزود: امروز یکی از دلایل بحران هویت بشری تبعیض‌ها و ظلم‌هاست و برای بازگشت به دامان مهر و محبت و اخلاق باید آنان را به معارف والای رضوی دعوت کرد.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: هم‌اکنون مشهد مقدس سالانه میزبان بیش از 20 میلیون زائر از اقصی‌نقاط جهان است و این شهر ظرفیت‌های عظیمی در پذیرایی از زوار دارد که با وجود همه تلاش‌ها و استفاده از بخشی از این ظرفیت‌ها، همچنان در خدمات‌رسانی به زائران رضوی دچار نقصان هستیم. وی بیان کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای رفاه زائران را تعریف کرده و با همت همگانی اجرا کنیم. وی در ادامه از اختصاص سالانه 5 میلیارد ریال اعتبار جدید به بودجه جشنواره رضوی خبر داد.

کد خبر 118755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز