همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت وحدت میان مسئولان، گفت: نباید با حرف‌‌ها و سخنان حاشیه‌ای ذهن جامعه را به مسائل فرعی بکشانیم.

لاریجانی علی

 به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در سومین یادواره فرماندهان، سرداران و 542 شهید شهرستان بابلسر با ذکر مقدمه‌ای در مورد جایگاه جهاد در دین اسلام، اظهار داشت: اگر ایران امروز مقابل باج خواهی آمریکا سرافرازانه ایستاده است به علت مقاومت شهدا و جانبازان ماست

 به گفته وی در شرایط فعلی در خاورمیانه غوغایی به پا شده و شرایط خاورمیانه به کلی تغییر کرده است و با وجود آنکه برخی قلدرهای دنیا به دنبال خاک پاشیدن در چشم مردم خاورمیانه هستند اما مردم خاورمیانه دیگر بیدار شده‌اند و زیر بار زور نمی‌روند.

 رئیس قوه مقننه یادآور شد: از ابتدای انقلاب عده‌ای جلوی حرکت امام (ره) ایستادند که از جمله آن می‌توان به بنی‌صدر، منافقین نهضت آزادی و جبهه ملی اشاره کرد.

 لاریجانی معتقد است که ملت ایران امروز سرافراز به روی پای خود ایستاده است و نهیب‌های آمریکا و غرب نمی‌هراسد.

 رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با یادآوری اینکه در سال‌های اخیر حرفهای بزرگ زیادی در مورد مسائل هسته‌ای ایران شنیده‌ایم، گفت: دشمنان گاهی تهدید می‌کردند و گاهی نیز افراد واسطی را می‌فرستادند؛ البته برخی افراد ضعیف که دل‌های لرزانی داشتند از این موضوع می‌هراسیدند اما از آنجایی که سکان‌دار کشور ولی فقیه بود این لنگرگاه مهم انقلاب توانست جریان‌های زورگو را به عقب براند.

 لاریجانی با بیان اینکه‏، امروز دوره حرفهای ناسیونالیستی گذشته است، ادامه داد: در هر زمان اسم و رسم مسلطی حاکم است؛ زمانی در ایران گرایش ناسیونالیستی وجود داشت، اما امروز این فکر در دنیای عرب هم پایگاهی ندارد و زمان آن گذشته است.

 رئیس قوه مقننه تصریح کرد کرد: گاهی در کشورمان حرفهای دهاتی‌وار درباره ناسیونالیسم می‌شنویم، اما زمان این حرفها و حرف‌های مارکسیستی گذشته است.

 رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: امروز جهان به دنبال فکر اسلامی است و در ایران دوره حرفهای ناسیونالیستی و مارکسیستی گذشته است و شرایط دنیا تغییر کرده و آنچه در خاورمیانه می‌گذرد جریان اسلامی است.

 به گفته لاریجانی یک خلاء عام که معنویت‌گرایی است در جامعه مشاهده می‌شود اما در خاورمیانه این موضوع مهم‌تر است چرا که در این منطقه سنت‌های اسلامی وجود داشته است و آنچه در مصر و تونس می‌بینیم یک نوع بیداری اسلامی است.

 رئیس مجلس با بیان اینکه شعار امروز خاورمیانه الله اکبر، بازگشت به حجاب و آزادی است؟ خطاب به آمریکا یادآور شد: به شما چه مربوط است که در مصر چه می‌گذرد؟ روزی می‌گویید کمک می‌کنید و روزی دیگر اعلام بی‌طرفی می‌کنید.

 وی با طرح این سوال از آمریکا که چرا چنین جایگاهی را برای خود قائلید؟ ادامه داد: مگر فراموش کرده‌اید که قرار بود در عراق برج دموکراسی درست کنید و در افغانستان در باتلاق گیر کرده‌اید. چرا برای خود چنین مدیریتی را قائلید که می‌توانید دستور دهید؟

 رئیس مجلس با اشاره به اینکه یکی از شخصیت‌های آمریکایی گفته بود دموکراسی واقعی می‌خواهند نه دموکراسی ایرانی، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما به دنبال دموکراسی آمریکایی هستید، در حالی که اگر دنبال دموکراسی واقعی بودید با آن خشونت دستور نمی‌دادید با شتر و اسب به تظاهر کنندگان حمله کنند، شما دموکراسی شتری دارید و اگر دست از سر منطقه بردارید مردم منطقه نفرت خود را از آمریکا نشان خواهند داد؛ شما با این کار بر روی یک لبه تیغ راه می‌روید که آخر گرفتار آن خواهید شد.

 رئیس مجلس تصریح کرد: جوانان امروز از مسائل سیاسی آگاه هستند و با قطع شبکه‌ها و اینترنت دردی دوا نمی‌شود.

 رئیس قوه مقننه معتقد است که اینها باید به حرف امام علی (ع) باز گردند و همه حکومت‌ها به مردمشان پاسخگو باشند و این حق مردم است که دولت‌ها به مردم پاسخگو باشند که این ثمره انقلابی است که امام خمینی (ره) جرقه‌ای در منطقه ایجاد کرد.

 لاریجانی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها در وحدت بین مردم، وحدت بین مسئولین و وحدت بین مردم و مسئولین تاکید داشتند و نباید با حرفها و سخنان حاشیه‌ای ذهن جامعه را به مسائل فرعی بکشانیم؛ هرچند برای کشوری که دارای دموکراسی است اشکالی ندارد که حرفهای مختلف مطرح شود اما این حرفها نباید به جنگ منجر شود.

 به گفته لاریجانی مسئولین باید بدانند که ثبات در ایران در شرایط فعلی بسیار مهم است چرا که بسیاری از افراد دوست دارند در ایران ناامنی و بی‌نظمی به وجود بیاید اما در این شرایط هیچ چیز ارزشمندتر از وحدت و گذشت نیست حتی اگر فردی حق داشته باشد باید از حق خود بگذرد تا به درگیری نیانجامد. زیرا شیادان سیاسی در عرصه بین‌المللی دوست دارند به این موارد دامن بزنند تا بگویند در ایران ناامنی وجود دارد.

 رئیس قوه مقننه به ضرورت ایجاد فضای کسب وکار معقول در کشور اشاره کرد و گفت: امروز کشور ما دارای سرمایه‌های انسانی تحصیل‌ کرده و دارای امکانات طبیعی و قدرت فکری است و از یک رهبری معزز و فرهیخته نیز برخوردار است‏، اما آنچه که موجب می‌شود از یک اقتصاد درست برخوردار باشیم این است که فضای کسب و کار تازه شود تا بیکاران به اشتغال برسند.

 لاریجانی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور باید تولید محور شود‏، خاطرنشان شود: با روش‌های مسکنی چیزی درست نمی‌شود و اگر در مازندران فضای کسب و کار ایجاد شود مشکل حل خواهد شد.

 به گفته وی مجلس شورای اسلامی در روند بررسی برنامه پنجم شرایط دست و پا گیر تولید را کاهش داده تا جوانان پس از تحصیل بتوانند به سادگی سرمایه‌گذاری کنند نه اینکه برای کارهای کوچک کفش آهنین به پا کنند.

 رئیس مجلس ادامه داد: نظام ما باید برای کسی که به دنبال تولید است ارزش قائل شود نه اینکه وی را بدواند.

 رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس به اهتمام مقام معظم رهبری به سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و علت تاکید رهبری را این موضوع دانست که اقتصاد باید در دست مردم باشد.

 لاریجانی در پایان گفت: باید تلاش کنیم که در یک فضای وحدت آمیزی که باید با وحدت مردم و مسئولین ایجاد شود در این مسیر حرکت کنیم وبا پرهیز از دعواهای سیاسی و داشتن روحیه خدمت به مردم برای ایجاد فضای کسب و کار تلاش شود.

کد خبر 127291
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز