انتقال علی کریمی به شالکه در آخرین ساعات پنجره نقل و انتقالات ژانویه ناگهانی بود؛ به‌طوری که رسانه‌های ایرانی و آلمانی را شگفت‌زده کرد.

پس از نهایی شدن این انتقال، او بامداد سه‌شنبه به آلمان پرواز کرد تا به تمرینات تیم جدیدش اضافه شود.او درحالی‌که با پوریا پورسرخ، دوست صمیمی‌اش به فرودگاه رفته بود، با استقبال مردمی روبه‌رو شد که به‌طور اتفاقی در آن ساعت در فرودگاه بودند. او ساعت 3:30 دقیقه بامداد تهران را به مقصد آلمان ترک کرد و تمرین صبح را به‌دلیل انجام کارهای اداری از دست داد ولی ساعت 16همان روز (به وقت آلمان) نخستین تمرینش را با گرمکن آبی شالکه انجام داد.

کریمی در شالکه پیراهن شماره 10 را به تن می‌کند. او ابتدای ورودش به آلمان ضمن قدردانی از تمام کسانی که راه این موفقیت را برای او هموار کردند، گفت:« امیدوارم اگرعمری باقی باشد پاسخگوی محبت این عزیزان باشم. من تمام تلاشم را به‌کار می‌گیرم تا بتوانم فرزندی شایسته برای فوتبال ایران در بوندسلیگا باشم. ظرف روزهای آینده در گفت‌وگویی با وب سایت شخصی‌ام از آخرین وضعیت خود در شالکه صحبت خواهم کرد و فقط مسئولیت حرف‌هایی که در سایت شخصی‌ام می‌گویم را برعهده می‌گیرم.»

شالکه فردا میهمان دورتموند صدرنشین است و کار بسیار سختی در پیش دارد. در این بازی حضور مرته ساکر، مدافع شالکه که سابقه بازی در تیم ملی آلمان و رئال مادرید را دارد، مقابل تیم سابقش قطعی نیست و بستگی به بهبودی کامل او دارد. احتمال حضور کریمی در این بازی هم با توجه به اینکه به تازگی به تمرینات شالکه اضافه شده، بسیار کم است. از میان خریدهای جدید شالکه، تنها آنتونی عنان غنایی به‌دلیل آمادگی بدنی بهتر شانس بیشتری برای بازی دارد.

پس از اینکه سایت کیکر انتقال کریمی به شالکه را غیرمنتظره نامید، سایت «اسپرت‌آینس» هم در یادداشتی خرید کریمی و همچنین کاریستئاس، مهاجم یونانی را ریسک بزرگی از سوی ماگات دانست، چرا که هر دو بازیکن مدتی است در تیم‌های مطرح بازی نمی‌کنند. ماگات اما در دفاع از خرید این دو بازیکن گفت:«کاریستئاس می‌تواند در بازی هوایی به ما کمک کند. در بازی مقابل هوفن‌هایم دیدیم که روی توپ‌های هوایی مشکل داریم. علی کریمی را هم با توجه به این گرفتیم که متوجه شدیم هوگلند باید دوباره جراحی کند و تا آخر فصل نمی‌تواند بازی کند.» راکیتیچ، دیگر هافبک شالکه هم به سویا پیوسته است و این هم شانس بازی کریمی را بیشتر می‌کند.

ماگات اضافه کرد: «خوشحالم که تا انتهای فصل بازیکنی باتجربه را به تیم خود افزوده‌ایم. در حال حاضر ما مشکلاتی در زمینه بردن بازی از خط میانی به خط حمله داریم. کریمی بازیکن بسیار خوبی است و ما را در این زمینه یاری می‌کند.» والرین اسماعیل، همبازی سابق او در بایرن هم نظر کاملا مثبتی روی انتقال کریمی دارد: «از نظر بازی او پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد. البته او 32سال سن دارد و آمادگی بدنی فاکتور مهمی است. اگر قدرتش را مانند دوران بایرن داشته باشد، بی‌تردید شالکه سود کرده است.»

کد خبر 127270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز