ساعت 8 و 45 دقیقه روز گذشته بود که علی کریمی، ستاره سابق پرسپولیس وارد دفتر این باشگاه شد تا برای عقد قرارداد با تیم سرخ پوش تهرانی مذاکرات نهایی‌اش را انجام دهد.او سرانجام با مدیریت باشگاه به توافق رسید و سپس راهی هیات فوتبال استان تهران شد تا قرارداد یکساله‌ای را با پرسپولیس امضا کند.

کریمی

کریمی که برای سومین بار به پرسپولیس بازگشت، بعد از امضای قرارداد خود گفت: «خیلی خوشحالم که مدیریت پرسپولیس این شانس را به من داد تا دوباره به این تیم بیایم. امیدوارم بتوانم جواب محبت‌های مسئولان پرسپولیس را در فصل جدید بدهم. نمی‌دانم چطور احساسم را به زبان بیاورم اما خوشحالم که دوباره به پرسپولیس بازگشتم. امیدوارم یک فصل خوب با این تیم داشته باشم.» او درباره اینکه آیا سقف قرارداد را رعایت کرده یا خیر، تاکید کرد:

«این قانون فقط در ایران است. باید برنامه‌ای داشته باشیم که فرق بازیکن معمولی و ملی مشخص شود. به هر حال قانونی است که گذاشته شده و باید به آن احترام بگذاریم. من سعی کردم ضمن توافق با مدیریت باشگاه، سقف قرارداد را رعایت کنم تا حرف و حدیثی پیش نیاید.»کریمی از پیشنهاد 2 تیم اماراتی هم خبر داد و افزود:« 2 پیشنهاد خوب داشتم اما ترجیح دادم در اواخر فوتبالم در ایران و پرسپولیس باشم و امیدوارم فصل موفقی پیش رو داشته باشم.» کاشانی اما در مورد بازگشت کریمی به پرسپولیس می‌گوید:« از او تشکر می‌کنم که به خانه‌اش بازگشت و امیدوارم سال‌ها برای پرسپولیس و فوتبال ایران مؤثر باشد. شماره 8 که سال‌ها برای کریمی بود امسال هم بر تن او خواهد بود. صحبت‌مان در مورد عقد قرارداد 10 دقیقه بود و در نهایت امضا شد، بقیه جلسه در مورد مسائل فوتبالی بود. شاید سؤال کنند که چرا قبل از انتخاب سرمربی، کریمی جذب شد. در برنامه هر سه مربی مورد نظر ما، جذب او در اولویت بود و در نتیجه هر کدام از آنها سکان پرسپولیس را در دست بگیرند، ما یکی از بازیکنان مورد نیازشان را جذب کردیم.» او در پاسخ به این سؤال که آیا برای انتخاب سرمربی با کریمی هم مشورت کردید، تاکید می‌کند: «من حق خودم می‌دانم که درباره این موضوع با پیشکسوتان مشورت کنم.»

زمان مشخص نمی‌کنیم

روز جمعه بود که منصور ابراهیم‌زاده به‌صورت رسمی پیشنهاد پرسپولیس را رد کرد و حالا علی دایی، حمید استیلی و حمید درخشان 3 گزینه نهایی پرسپولیس هستند. در این میان گفته می‌شود که شانس استیلی برای سرمربی شدن بیشتر است و شاید محمد مایلی کهن هم به‌عنوان رئیس کمیته فنی انتخاب شود ولی مسئولان پرسپولیس در این مورد هیچ اظهارنظری نکرده‌اند. سرپرست موقت این باشگاه در مورد زمان انتخاب سرمربی می‌گوید: «نمی‌توان زمان اعلام کرد که مثلا 24 یا 48 ساعت آینده این اتفاق می‌افتد اما در اسرع وقت می‌خواهیم سرمربی را انتخاب کنیم.

هر زمان به جمع بندی برسیم نام سرمربی فصل آینده را اعلام می‌کنیم و اینکه چه زمانی این نام مشخص می‌شود، فعلا معلوم نیست. ما از افراد صاحب‌نظر و کارشناس و کسانی که استخوان خرد کرده این فوتبال باشند، کمک می‌گیریم تا سرمربی را انتخاب کنیم.» او درباره اینکه آیا باشگاه از پشتوانه خوبی برای جذب بازیکن بهره می‌برد، تاکید می‌کند: «سال پیش توافقنامه‌ای با سازمان تربیت‌بدنی امضا کردیم که طبق آن باید 6 میلیارد تومان به باشگاه می‌داد و تا سقف 4 میلیارد تومان هم باشگاه ‌خودش درآمدزایی می‌کرد.سازمان تاکنون 4.5میلیارد‌ به باشگاه پول داده و1.5 میلیارد باقیمانده نیز هنوز پرداخت نشده است. به دستور رئیس‌جمهور حدود 4 ماه و نیم قبل دستور کمک مالی به2 باشگاه پرسپولیس و استقلال هر کدام به مبلغ2.5 میلیارد ‌ تومان داده شده که هنوز این پول به ما نرسیده است.‌»

سرپرست موقت پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کنید پرسپولیس نسبت به سایر تیم‌ها برای استارت تمرینات و جذب بازیکن عقب باشد، تاکید می‌کند:« من با این مسئله موافق نیستم و معتقدم که پرسپولیس شرایط خوبی دارد. تیم ما 2سال پشت سر هم قهرمان جام حذفی شده و در حال حاضر بازیکنان بزرگی تمایل دارند که با پرسپولیس همکاری کنند و از آنجا که ما باید امسال در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشته باشیم نیاز است که بازیکنان بزرگی به ما اضافه شوند.در ضمن مسابقات تیم ما از همه دیرتر به پایان رسید و بازیکنان باید بیشتر استراحت کنند.»

کد خبر 137958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز