گروه اقتصادی: افزایش هزینه تمام شده تولید و تثبیت قیمت برخی کالاها موجب شده تا این روزها تولید‌کنندگان با اشاره به فشار تثبیت قیمت‌ها بر بخش تولید و عدم اجرای سیاست‌های حمایتی دولت، خواستار افزایش قیمت محصولات خود شوند.

تولید

به گزارش همشهری، با آغاز اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها برخی اتحادیه‌های صنفی مانند تولید‌کنندگان ماکارونی و لبنیات از تثبیت یا کاهش قیمت عرضه محصولات خود به بازار خبر دادند اما اکنون درخواست‌هایی برای افزایش قیمت محصولات خود مطرح می‌کنند.

عضو هیأت‌مدیره انجمن فراورده‌های لبنی ایران با اشاره به افزایش 15 تا 20درصدی قیمت تولید محصولات لبنی، خواستار صدور مجوز افزایش قیمت فروش تولیدات این صنعت شد.به گزارش فارس، محمد فربد با طرح این سؤال که چرا سازمان حمایت که وظیفه حمایت از تولید را هم بر عهده دارد، از وظایف خود غفلت می‌ورزد، گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، قیمت تمام شده صنعت لبنیات بین 15 تا 20 درصد افزایش یافته است؛ با وجود این، صنعت لبنیات در تاریخ 10 آبان 89 پذیرفت که مدت 3ماه از افزایش قیمت اقلام اساسی لبنی خودداری کند که این تعهد اخلاقی در پایان دهه اول بهمن خاتمه یافته تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد، تحمل وضع موجود برای صنعت لبنیات غیرممکن است و در واقع صنعت لبنیات از ابتدا هم چربی‌ای برای سوزاندن نداشته است.همچنین عضو هیأت‌مدیره انجمن صنایع ماکارونی ایران به ایسنا گفت: قرار بود کاهش قیمت ماکارونی پس از تعدیل قیمت آرد و تحویل آرد ارزان قیمت به صنعت اعمال شود.

مرتضی میثمی افزود: پس از اجرایی‌شدن قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، طبق توافق صورت گرفته با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت هرکیلوگرم ماکارونی رشته‌ای 100تومان کاهش یافت و قرار بود کاهش قیمت محصولات پس از تعدیل قیمت آرد و تحویل آرد ارزان قیمت به صنعت اعمال‌شود. وی تصریح کرد: کاهش قیمت زودتر از این موعد صورت گرفته و برخی تولیدکنندگان، محصولات تولید شده با آرد گران قیمت قبلی را با کاهش قیمت وارد بازار کردند که این موضوع ضرر و زیان برخی تولیدکنندگان را به‌دنبال داشت.

از سوی دیگر دبیر انجمن صنعت تایر ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان به‌دلیل تثبیت قیمت تایر‌های داخلی تحت فشار قرار گرفته‌اند، گفت: طبق توافق صورت گرفته با سازمان حمایت، تولیدکنندگان داخلی تایر از ابتدای امسال قیمت تولیدات خود را افزایش نداده‌اند.اکبر توانا با بیان اینکه در این مدت قیمت تایرهای وارداتی افزایش یافته است، افزود: در این شرایط تولیدکنندگان داخلی به‌دلیل توافق‌های صورت گرفته با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت محصولات خود را افزایش نداده‌اند درحالی‌که در این مدت هزینه‌های تولید افزایش یافته است.

کد خبر 127051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز