شنبه ۱۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

تقابل لیورپول و آرسنال همیشه جذاب است. پیروزی بر لیورپول در روز 12 نوامبر و با نتیجه 3 بر صفر می‌توانست نقطه عطف آرسنال در این فصل باشد اما مشکل مصدومیت‌ها این تیم را از جمع مثلث بالای جدول خارج کرد.

به گزارش همشهری ورزشی آرسنال امروز با آرسنال روز 12 نوامبر و ورزشگاه "امیرتس" "کاملاً متفاوت است گرچه آرسن ونگر، سرمربی لندنی‌ها به مسابقه امروز به این چشم نگاه نمی‌کند: "اخبار پیرامون تیم در این روزها خیلی خوب است. از بازی مقابل چارلتون مصدوم جدیدی به تیم اضافه نشده و در عین حال ابوئه را هم برای بازی امروز در اختیار دارم.» گرچه ونگر برای مسابقه حساس امشب فابرگاس و فان‌پرسی را ندارد. انجام دو مسابقه بین دو تیم ظرف 4 روز هم از اتفاقات نادر فوتبال انگلیس است. علاوه بر بازی امروز در چارچوب جام حذفی این دو تیم یک بار دیگر هم در جام اتحادیه و باز هم در "آنفیلد" رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

این دو بازی برای هر دو مربی که عملاً امیدی به قهرمانی در لیگ برتر ندارند خیلی اهمیت دارد. از این دو تقابل و دو جام متفاوت قطعاً جام حذفی ارزش دیگری دارد. قدیمی‌ترین جام تاریخ فوتبال برای هواداران انگلیسی اعتباری در حد و اندازه‌های بردن لیگ برتر دارد و بردن این عنوان می‌تواند دست هر کدام از این دو مربی را به جام پرارزشی برساند. پس استیون جرارد کاپیتان لیورپول حق دارد کمی از قرعه‌کشی دور سوم این جام قدیمی و رویارویی زودهنگام با آرسنال ناراحت باشد: "قرعه برای ما می‌توانست بهتر از این باشد. اما مهم‌ترین نکته این است که ما در خانه خود به مصاف آن‌ها می‌رویم. قطعاً آن‌ها بیش از ما از چنین قرعه‌ای می‌ترسند. ما ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم هر تیمی را در "آنفیلد" شکست دهیم و من خودم را برای قرعه‌کشی دور چهارم آماده می‌کنم."

 شاید جرارد حق داشته باشد این چنین با اطمینان از پیروزی لیورپول در خانه حرف بزند. پس از پیروزی 3 بر صفر مقابل بولتون در لیگ برتر، روند بازی‌های بدون شکست "قرمزها" در «آنفیلد» به 20 رسید. بنفیکا آخرین تیمی بود که توانست در مارس 2006 و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان میزبانش را 2 – یک شکست دهد. با این تفاسیر جرارد فقط به رکوردشکنی فکر می‌کند، این که به عنوان تنها کاپیتان تاریخ لیورپول، جام حذفی را دو سال پیاپی بالای سر ببرد.

لیورپول تا امروز 7 بار در این رقابت‌ها قهرمان شده اما هیچ وقت نتوانسته دو بار پی‌در‌پی به این عنوان دست یابد: "می‌دانم که لیورپول نتوانسته دو سال پیاپی این جام را به دست آورد اما این تیم دوست دارد رکوردشکنی‌ کند و نامش در تاریخ ثبت شود و این یک مسئله آماری دیگر است که می‌خواهیم تصحیحش کنیم. همه ما به یاد داریم که فصل پیش چطور قهرمان شدیم و حالا مصمم هستیم که باز هم این کار را انجام دهیم. هیچ چیز دیگری غیر از بالا بردن جام مرا خوشحال نمی‌کند." لیورپول فصل پیش در «ملینیوم» شهر کاردیف پس از تساوی 3-3 با دو گل فوق العاده  جرارد در ضربات پنالتی وستهم را شکست داد.

پایتخت ولز برای بندرنشینان شمال غربی پر از خاطرات خوب است. برای هواداران لیورپول بازی امروز یک نوستالژی به تمام معناست. سال 2001 در زمانی که کاردیف برای اولین بار میزبان فینال جام حذفی بود، «قرمزها» با دو گل مایکل اوون و مربیگری هولیه 2 – یک آرسنال را شکست دادند و قهرمان شدند. گرچه شاگردان ونگر سال بعد و در دور چهارم همین جام، از حریف‌شان انتقام گرفتند اما به عقیده بسیاری از کارشناسان تیم ونگر در بازی امروز شانس چندانی نخواهد داشت. 5 شکست مسابقات این فصل لیگ برتر در مقابل آمادگی وصف‌ناپذیر لیورپول نوید انتقام را فابنیتس از ونگر را می‌دهد.

مرد اسپانیولی تمام ابزار لازم برای کسب پیروزی در این بازی حساس را در اختیار دارد. جرارد در 6 بازی اخیر با 3 گل زده نشان داده بازگشتش به مرکز زمین تولدی نو را به همراه داشته؛ پیتر کراوچ هم با گلی که مقابل بولتون زد، بعد از ده بازی پایش به گلزنی باز شد. این را در کنار 5 مسابقه بدون گل خورده "قرمزها" بگذارید تا حرف‌های بنیتس ملموس‌تر از همیشه جلوه کند: «به عنوان سرمربی تیمی که بین خط دفاع و حمله‌اش تعادل برقرار کرده، از ثبات تیم، شانس‌هایی که خلق می‌کنیم، فوتبالی که ارائه می‌دهیم و گل نخوردن‌های‌مان خیلی خوشحالم.

فکر می‌کنم ماه ژانویه، ماه خوبی برای‌مان خواهد بود» شاید بهترین خبر برای آرسن ونگر در شرایط کنونی بازگشت آنری به دوران آمادگی‌اش باشد. کاپیتان آرسنال در بازی سه‌شنبه هفته گذشته مقابل چارلتون رنسانسی باشکوه داشت تا روز پنجشنبه در گفتگو با روزنامه «اکیپ» از رفع کامل مصدومیتش بگوید: «وقتی خوب نباشم، بلافاصله در نوع بازی‌ام مشخص می‌شود. وقتی مصدوم باشم، دوست ندارم توپی به من برسد اما این بار حالم خوب بود. می‌توانستم با توپ بدوم.» او غیبت آدبایور، لیونگ‌برگ و والکوت در کنار فان‌پرسی و فابرگاس محروم را چندان مایه نگرانی نمی‌داند: «ما بسیاری از مسابقات‌مان را بدون داشتن بازیکنان مهم‌مان برده‌ایم. پس فکر می‌کنم مردم باید به بازیکنان ما احترام بگذارند چون لیاقتش را دارند.» باید دید که کدام‌یک از این دو تیم می‌تواند در جنگ 4 روزه سربلند بیرون آید.

پل اینس مقابل چلسی
روزنامه «گاردین» جمعه 5 ژانویه (15 دی) در بخشی از مطالب آماری خود از پایین آمدن درصد شگفتی در جام حذفی خبر داد.
 دلیل این امر را توالی مسابقات فوتبال در کنار این جام دانسته و اینکه اکثرا این تیم بزرگتر است که برنده می‌شود. در ده فصل گذشته، باشگاه‌های لیگ‌برتری در بیش از 60 درصد موارد در جریان بازی‌های جام حذفی در همان 90 دقیقه تیم‌های دسته سومی و چهارمی را شکست داده‌اند اما مکلسفیلد می‌خواهد خلاف آمار قدم بردارد. این تیم کوچک که در لیگ دو یا همان دسته چهارم انگلیس از آخر دوم است در استمفوردبریج به دیدار چلسی و مورینیو خواهد رفت.

جالب اینکه پل اینس، ملی‌پوش انگلیسی سابق باشگاه‌های بزرگی چون منچستریونایتد، اینتر و لیورپول روی نیمکت این تیم کوچک نشسته باشد. اینس 39 ساله در ماه اکتبر به مکلسفیلد پیوست و آن زمان این تیم بدون برد در قعر جدول قرار داشت. تیم او بازی اول را باخت اما در 13 بازی اخیر تنها یک بار شکست خورده و در عین حال در 8 بازی گذشته، 7 پیروزی دشت کرده است. پل‌اینس در این رابطه به خبرنگاران گفت: در جدال دو اسب، همیشه هر دو شانس دارند. با نگاه به روند بازی‌های چلسی در هفته‌های گذشته و اینکه ما هم روی دور پیروزی قرار داریم، هیچ چیز معلوم نخواهد بود.

ما مشکلات چلسی را می‌شناسیم و همین مسئله برای ما شانس می‌آورد.» او در تمجید از بازیکنانش هم گفت: ما انتظار پیروزی در جام حذفی و قهرمانی را نداریم. بازیکنانم بابت زحمتی که برای من و کادرفنی کشیده‌اند، لیاقت چنین مسابقه‌ای را دارند؛ اینکه مقابل تیمی با کلاس جهانی و بازیکنانی جهانی بازی کنند. فکر نمی‌کنم پای بعضی از آنها حتی به لندن هم رسیده باشد.

کد خبر 12684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز