چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

شاید گاهی دیده باشیم که دانش‌آموزی هنگام بازگشت به خانه به‌خاطر همراه نداشتن کلید، پشت در مانده و سرانجام از در و دیوار خانه بالا می‌رود.

زنگ - آیفون

 اغلب هم والدین با اطلاع از موضوع به وی گوشزد می‌کنند که «با این کار فقط راه‌دزد را نشان سارقان می‌دهی». اما گویا این روزها همسایه‌ها بیشتر به‌جای اینکه شاهد بالا رفتن دانش‌آموزی از دیوار خانه باشند، باید گاهی مهمان بودن چندساعته وی را بپذیرند.

البته دفعات محدود این کار شاید هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشد ولی دفعات بسیار این امر در کنار همه زنگ‌هایی که صبح تا شب به‌ صدا در می‌آیند می‌تواند باعث ناراحتی اهالی مجتمع شود. به‌هرحال بهتر است والدین این مورد را در نظر بگیرند تا همسایه‌ها مجبور نباشند تا مثلا هنگام بعدازظهر در را روی دانش‌آموز دیگر همسایه‌ها باز کنند. از طرف دیگر سلامت پنل جلوی در نیز می‌تواند در راهنمایی مناسب مراجعه‌کنندگان پشت در مفید باشد.

خرید مستربینی

اگر محصول شناخته‌شده‌ای را خریداری کردید و لی پس از باز کردنش، در کمال تعجب کلی لک وسیاهی در آن دیدید، به‌جای اینکه زود گوشی تلفن را بردارید و کلی حرف نثار تولید‌کننده کنید، نگاهی به در محصول نیز بیندازید. قضیه از این قرار است که برخی از خریداران برای اینکه مطمئن شوند کالایی با تمام آنچه مدنظر دارند هماهنگی دارد، در آن‌را مانند جعبه دستمال‌کاغذی‌ای که در تصویر می‌بینید باز می‌کنند.

به‌هرحال ممکن است حتی آنها این کار را به‌دور از دوربین‌های مداربسته فروشگاه انجام دهند و محصول بازشده خیلی زود در سبد خرید خریدار بعدی جای بگیرد. این درحالی است که برخی از محصولات مانند شامپو، کرم دست‌وصورت، دستمال‌کاغذی و... با سلامتی افراد ارتباط مستقیم دارد. اگر قرار باشد برخی مانند مستربین برای خرید مسواک هم آن‌را هنگام خرید امتحان کنند، دندان و لثه خیلی‌ها زود خراب می‌شود.

سوال پستی

خیلی وقت است که فرزندتان منتظر رسیدن بسته سوال‌های کنکوری‌اش است ولی هیچ خبری از آنها نشده و خود این ماجرا برایتان تبدیل به یک‌مسئله شده است؟ قرار بوده از طرف شرکتی برایتان مجلات عملی ارسال شود ولی هرچه صبر می‌کنید، خبری نمی‌شود؟ خُب، به‌جای اینکه هرروز پشت در ورودی خانه را بررسی کنید، یک‌بار هم پشت در ورودی پارکینگ را بررسی کنید. شاید بسته‌های موردنظر پشت در پارکینگ انداخته شده باشند.

گاهی بسته‌های کاغذی شهروندان درست جایی انداخته می‌شوند که شاید آنها چندان دید مناسبی به بسته‌ها نداشته باشند. البته گاهی جعبه پست ساختمان یا جای درستی نصب نمی‌شود یا هرروز پر از انواع کاغذهای تبلیغاتی می‌شود. گاهی نیز مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید مشخص نیست چرا بسته‌ها داخل جعبه‌پست ساختمان قرار نمی‌گیرند. به‌هرحال نصب جعبه‌پست در ساختمان، با اندازه مناسب می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی تا حد زیادی جلوگیری کند.

دوچرخه‌سوار متخلف

گویا بسیاری از شهروندان از وقتی دیده‌اند مسئله آلودگی هوای شهر جدی شده است، برای استفاده از دوچرخه، مصمم‌تر شده‌اند. اما اینطور که از شواهد پیداست گویا برخی از دوچرخه‌سواران نیز همانگونه که بسیاری رانندگان خودرو و موتورسیکلت قوانین صحیح رانندگی را به‌کار نمی‌بندند، در دوچرخه‌سواری خود را مقید به هیچ قانونی نمی‌‌دانند.

به‌طور نمونه دیده می‌شود که آنها قوانین چمن را زیرپا می‌گذارند و روی چمن پارک و در بلوارهای خیابان دوچرخه‌سواری می‌کنند یا با دوچرخه خود وارد پیاده‌رویی می‌شوند که کلی فروشگاه در آن وجود دارد و شهروندان مشغول بازدید ویترین‌ها و خرید از آنها هستند. البته گاهی جای مناسبی را برای پارک انتخاب نمی‌کنند یا دوچرخه را به هروسیله شهری‌ای قفل و زنجیر می‌کنند. به‌هرحال دوچرخه‌سواری هم قوانین و همچنین لباس مناسب خاص خود را دارد.

کد خبر 126754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز