دهه فجر از راه می‌رسد؛ روزهایی که در تاریخ معاصر کشور ما روزهای مهمی هستند.

588

به گزارش دوچرخه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران برای روزهای دهه فجر برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته است. مثلاً در روزهای 17 و 20 بهمن ماه جشن بزرگ مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری حجاب برگزار می‌شود. در این برنامه، کارگاه‌های مختلفی از جمله نقاشی، شعر، داستان، قصه و... با مضمامین مرتبط با انقلاب اسلامی برپا می‌شود. همچنین در این روزها، نمایش‌هایی برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان با موضوع‌های متناسب با انقلاب به اجرا می‌درآیند.

علاوه براین،  در روزهای دهه فجر، سیمافیلم، فیلم‌هایی را که در حوزه کودک و نوجوان ساخته شده است، در سالن نمایش فیلم حجاب به نمایش در می‌آورد.

روز 27 بهمن هم یک ویژه برنامه به نام «آهنگ بهاران» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تهران برگزار می‌شود و آثار ادبی برتر کودکان و نوجوانان که قابل چاپ در نشریات هستند، معرفی و از پدید آورندگان آنها تقدیر می‌شود.

همچنین در کتابخانه‌های کانون در دهه فجر برنامه‌های مختلفی در حوزه نثر ادبی، داستان و شعر همراه با مسابقه‌هایی متنوع برگزار می‌شود.

اما سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران نیز ویژه برنامه‌های مفصلی با عنوان «جشن انقلاب» در خانه‌های فرهنگ و فرهنگ‌سراها تدارک دیده است. در منطقه غرب تهران جشن‌های پیروزی انقلاب همراه با تورهایی برای بازدید دانش‌آموزان از موزه‌ها و کاخ‌های سعدآباد و نیاوران برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44143777 تماس بگیرید.

در فرهنگ‌سرای انقلاب هم در دهه فجر، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها قصه‌ها و خاطرات خود را از روزهای انقلاب برای کودکان و نوجوانان در یک کارگاه قصه‌گویی تعریف می‌کنند. همچنین کودکان و نوجوانان می‌توانند جذاب‌ترین قصه‌های خود را از انقلاب به تصویر بکشند و در برگه‌های A4 تا 22 بهمن به نشانی فرهنگ‌سرای انقلاب بفرستند.

یکی دیگر از برنامه‌های دهه فجر، نمایشگاهی است با 100 تابلوی عکس از روزهای انقلاب. این نمایشگاه از 12 تا 22 بهمن در فرهنگ سرای انقلاب برگزار می‌شود. اگر دوست دارید صحنه‌های انقلاب را در قاب تصویر ببینید، حتماً سری به این فرهنگ‌سرا بزنید. شماره تلفن فرهنگ‌سرای انقلاب 55419057 است.

کد خبر 126723
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز