همشهری آنلاین: از شهادت امام حسین (ع) و یارانش، از داغ‌های پی در پی زینب، از سرگردانی و اسارت اهل بیت امام در بیابان‌ها و از خاکستر شدن خیمه‌های کاروان حسین(ع) ، چهل روز مى‌گذرد و ایران اسلامی امروز غرق در ماتم و عزاست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شهر مقدس مشهد در چهلمین روز از عزای سرور و سالار شهیدان غرق در ماتم و اندوه است.

پرچم سیاه بر فراز گنبد بارگاه ثامن الحجج به نشانه سوگواری افراشته شده است و زائران و مجاوران رضوی و دسته های سینه زن و زنجیر زن با حرکت به سوی حرم امام رضا با تسلیت این مصیبت جانکاه به مولای خویش، پیوند ناگسستنی خود را با اهل بیت اعلام و تعجیل در فرج حضرت ولی عصر (عج) را از ثامن الحجج مسئلت می‌کنند.

مردم قم هم در و یارااربعین حسینی در عزای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ن باوفایش به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)  یکپارچه سیاهپوش است و خیل عظیم سوگواران از قم و دیگر مناطق کشور پس از عبور از خیابان‌های اصلی شهر؛ در این مکان مقدس به سوگ نشسته و اشک ماتم ریختند.

سـراسر ایـران در اربعین امـام حسیـن (ع) و یـاران با وفـایش غـرق مـاتم و انـدوه است.

عزاداران حسینی در جای جای ایران اسلامی دیشب و امروز با برگزاری مجالس عزا ، یاد شهدای کربلا و اسیران آن را گرامی می دارند.

ارادتمندان سرور و سالار شهیدان و خامس آل عبا که دیشب تا واپسین ساعات با حضور در مراسم سوگواری به عزاداری پرداخته بودند امروز نیز دسته دسته خود را به محل‌های عزاداری رسانده‌اند و در فضایی معنوی با تشکیل دسته‌های سینه‌زن و زنجیر‌زن به یاد امام حسین (ع ) و دیگر شهدای کربلا عزاداری می‌کنند.

مرثیه سرایان امروز در رثای اربعین شهدای کربلا و اسارت اهل بیت رسالت، اشک ماتم بر چهره جاری می سازند و سخن می گویند.

کد خبر 126608
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز