همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از افتتاح پروژه‌های فضایی و موشکی این وزارتخانه در دهه فجر امسال خبر داد.

سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی یکشنبه شب در بازدید از صنایع کشتی‌سازی شهید تمجیدی با بیان این‌که وزارت دفاع در دهه فجر امسال پروژه‌های فضایی و موشکی را آماده بهره‌برداری دارد، اظهار کرد: این پروژه‌ها تقدیم نیرو‌های مسلح کشور و ملت ایران می‌شود.

وی بهره‌برداری از این پروژه‌ها را دارای اثربخشی زیاد دانست و گفت: این پروژه‌ها نقش مهمی در افزایش قدرت دفاعی کشور دارند.

به گزارش سپاه نیوز وزیر دفاع با بیان این‌که در حال حاضر صنعت ساخت کشتی‌های غیرنظامی در صنایع شهید تمجیدی مورد توجه است، تصریح کرد: شناور بزرگ کلاس موج و ناوچه توسط صنایع دریایی شهید تمجیدی ساخته شده و از این پس باید بحث ساخت کشتی‌های غیرنظامی مورد توجه قرار گیرد.

وحیدی ضرورت اتخاذ برنامه‌های جامع فعالیت‌های دریانوردی، ساخت انواع کشتی‌های تجاری، مسافری و نیز تعمیرات کشتی در داخل کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به این‌که موضوع دریانوردی در خزر اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: پیشنهادهایی برای احداث صنعت کشتی‌سازی تجاری و مسافری وجود دارد که بررسی شده و مورد تصویب قرار می‌گیرد.

وزیر دفاع با بیان این‌که ایران به ناوگان دریایی خود توجه دارد، خاطرنشان کرد: توسعه ناوگان دریایی در دستور کار است.

وحیدی با اشاره به این‌که خزر دریای صلح و امنیت است، تصریح کرد: در این راستا روابط خوبی با تمام کشورهای حاشیه خزر داریم.

به گفته وی، کشورهای منطقه و حاشیه خزر با همکاری یکدیگر می‌توانند دریا را از هرگونه ناامنی حفظ کنند و تفاهم با کشورهای همسایه خزر و نیز تعاملات دفاعی و نظامی وجود دارد.

همچنین وزیر دفاع در دیدار با مردم شهرستان انزلی، مشکلات مردم در زمینه ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری، تامین اعتبار لازم برای تکمیل پل ولایت دو، تخصیص اعتبار لازم برای ساخت جاده کنارگذر، احداث پل جدید روی موج شکن‌ها، تکمیل گلزار شهدا و تعریض مسیر انزلی به رضوانشهر را مورد بررسی قرار داد.

احیای تالاب انزلی، احداث شهرک فرهنگی قرآنی و تخصیص اعتبار برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، تعدیل پره‌های صیادی از جمله خواسته‌های مهم مطرح شده از طرف مسئولان و مردم انزلی بوده است.

وزیر دفاع در سفر به انزلی از مزار شهدای انزلی، طرح توسعه بندر و احداث موج شکن‌ها، مناطق محروم، جاده کنارگذر، پروژه‌های آبفای ناحیه غازیان انزلی و روند احداث پل جدید انزلی بازدید کرد.

 

 

کد خبر 126582
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز