ناصر قراگزلو: با انتقالی پرسروصدا از الاهلی جدا شد تا به محبوب‌ترین و بزرگترین باشگاه آلمان در ایالت باواریا بپیوندد اما از همان آغاز نیز بسیاری اعتقاد داشتند که کریمی در فوتبال مکانیکی ژرمن‌ها موفق نخواهد شد و تقریباً گمانه درستی هم بود.

کیکر در مورد ستاره ایرانی بایرن نوشت: «او در آلمان برف مونیخ را نخواهد دید.» با این وجود علی کریمی در اولین فصل حضورش نسبتاً موفقیت‌آمیز ظاهر شد. کریمی در اولین بازی‌اش در بوندس‌لیگا به لورکوزن گل زد تا نشان دهد فرضیه‌ها در مورد او درست نبوده است.

 اوج کار ستاره ایرانی بایرن به هفته دوم تا هشتم بازمی‌گشت، او در تمام این هفت هفته به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب بایرن به میدان رفت هر چند که در اکثر بازی‌های بعد از هفته هشتم حضوری نسبتاً خفیف در این تیم داشت. عملکرد کریمی در سال دوم نشان داد که کارشناسان چندان هم به بیراهه نرفته بودند. ملی‌پوش ایرانی بایرن در فصل دوم نشانی از ستاره بودن، چیزی که نزد.

 بکن باوئر و ماگات داشت از خود نشان نداد. کریمی در فصل دوم تنها مقابل هانوفر در ترکیب اولیه بایرن حدود 66 دقیقه بازی کرد و در سایر بازی‌ها مجموعاً 501 دقیقه در ترکیب قرمزپوشان  باواریا حضور یافت، مسئله‌ای که برای کریمی در بایرن به‌هیچ‌وجه امری قابل قبول به حساب نمی‌آید. کریمی در جام حذفی نیز برای تیمش به میدان نرفت، تیمی که پس از شکست مقابل آخن با جام حذفی وداعی تلخ داشت.  به نظر می‌رسد کریمی و بایرن به آخر خط رسیده‌اند اما طرفین دوست دارند در حالی از یکدیگر جدا شوند که کمتر متضرر شوند.

کریمی چند ماه دیگر با بایرن قرارداد دارد بنابراین دوست دارد تیم خواهان او هزینه مدت باقیمانده وی را به بایرن بپردازد تا او از این بابت متضرر نشود هر چند مونیخی‌ها نیز تاکنون با تیمی در این رابطه مذاکره‌ای نداشته‌اند. فوتبال عرب‌پسند کریمی باعث شده تا دو تیم اماراتی، الاهلی و العین در کنار الاتحاد عربستان و یک تیم قطری برای جذب اعجوبه ایرانی آسیا از خود تمایل شدیدی نشان دهند.

طی چند روز گذشته مطالب زیادی در مورد انتقال کریمی به تیم‌های اماراتی مطرح شد اما مدیر برنامه‌های کریمی در این  خصوص بسیار منطقی صحبت می‌کند: «بایرن به دبی می‌آیم تا با مسئولان تیم‌های خواهان وی مستقیماً مذاکره نماییم. چند تیم در امارات، قطر و عربستان خواهان کریمی هستند اما همه چیز به پیشنهاد تیم‌های مقابل و تصمیم مسئولان بایرن بستگی دارد.» او یک نکته دیگر هم می‌گوید: «تکلیف کریمی و تیم جدیدش تا پانزدهم ژانویه مشخص خواهد شد پس تا آن زمان صبر کنید تا مقصد نهایی این  بازیکن که پیش از این 4 سال در الاهلی درخشید مشخص شود.»

 حضور ده روزه کریمی به همراه تیمش در دبی سرفصل جدیدی پیش روی مارادونای آسیا قرار خواهد داد، بازیکنی که در مدت حضورش در آلمان نشان داد که با فوتبال آلمان به لحاظ خصوصیات خاصش مأنوس نخواهد شد و شاید فوتبال در امارات یا کشوری دیگر  برای او شروعی مجدد به حساب آید اما هر چه  بود برخلاف ادعای کیکر علی کریمی در حال سپری کردن دومین فصل زمستان در بایرن است.

کد خبر 12656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز