سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

محمدجواد پاینده: علی کریمی‌ هرچند از روزهای اوج خودش فاصله زیادی دارد اما برای اماراتی‌ها و خصوصا باشگاه بحران‌زده الاهلی حکم کیمیا را پیدا کرده؛ کیمیایی که برای شش ماه یک میلیون یورو ارزش دارد.

مدت زیادی به پایان قرارداد کریمی‌ و بایرن باقی نمانده است. در پایان فصل جاری کریمی‌بازیکن آزاد است و عرب‌ها می‌توانند برای جذب او با یکدیگر رقابت کنند اما برای باشگاه الاهلی که تنها راه خروج از بحران جاری را جذب ستاره ایرانی می‌داند، زمان اهمیت زیادی دارد.

گفته می‌شود در حال حاضر پنج باشگاه عربی از لیگ امارات ، قطر و عربستان در پی جذب کریمی‌هستند و پیشنهاد خودشان را به مدیران بایرن اعلام کرده‌اند اما زمانی که خریداران کریمی ‌اصرار ماگات و هوینس بر حفظ این بازیکن تا پایان فصل را دیدند عقب‌نشینی کردند. آنها می‌توانند تا پایان فصل صبر و پس از جدایی از بایرن مذاکرات را آغاز کنند اما برای الاهلی جایگاه کریمی به عنوان یک ناجی حقیقی متفاوت است.

او که پیش از این سال‌ها پیراهن تیم سرخپوش دبی را بر تن داشت محبوبیت زیادی در این باشگاه  و میان هواداران الاهلی به دست آورد. به همراه این تیم افتخارات قابل توجهی کسب کرد و همواره بهترین بازیکن تیمش بود اما در فصل جاری و حالا که مدت زیادی  از  جدایی کریمی‌ نمی‌گذرد الاهلی سخت‌ترین روزهای خودش در طول‌های سال‌های اخیر را سپری می‌کند و در این شرایط که دو بازیکن خارجی این تیم ضعیف‌ترین نمایش ممکن را داشته‌اند جذب جادوگر ایرانی تنها راه حل به نظر می‌رسد.

چندماه پیش کریمی‌ برای همراهی تیم‌ملی در بازی با کره جنوبی وارد فرودگاه دبی شد تا به صورت ترانزیت این کشور را به مقصد کره جنوبی ترک کند. همین زمان کوتاه برای آغاز مذاکرات کافی بود و مسئولان باشگاه الاهلی  در فرودگاه دبی پیشنهاد خودشان را ارائه دادند. آنها مدعی بودند که موافقت کریمی‌را جلب نموده‌اند و ستاره ایرانی نسبت به حضور مجدد در لیگ امارات ابراز تمایل کرده است.

این موضوع چندان دور از ذهن نخواهد بود چراکه تحمل تمرینات طاقت‌فرسای  بایرن و شرایط حرفه‌ای این باشگاه برای کریمی‌آسان نیست. از سویی دیگر بازی در الاهلی و لیگ امارات همواره  برای وی آسان و لذت‌بخش بوده است. کریمی‌ در این باشگاه به راحتی مورد توجه قرار می‌گرفت و می‌توانست توانایی‌های فردی خودش را مقابل مدافعان آماتور اماراتی به نمایش بگذارد.

تنها سد راه موجود برای انتقال کریمی‌ به امارات قرارداد وی با باشگاه بایرن است اما پیشنهاد الاهلی برای جلب نظر مونیخی‌ها جالب توجه است.

ابوالفضل جلالی که پیش از این مدیربرنامه‌های کریمی‌ در امارات بوده خبر داد که الاهلی می‌خواهد برای خرید این ستاره و در حالی که تنها 6 ماه به پایان قرارداد وی با بایرن باقی مانده یک میلیون یورو پرداخت کند. این مبلغ تنها برای جلب رضایت باشگاه پرداخت خواهد شد و  طبیعتا الاهلی باید مبلغ دیگری را جهت جلب رضایت کریمی‌در نظر بگیرد.

باشگاه محبوب شهر دبی هیچ‌گاه چنین مبلغی را برای جذب ستاره دیگری پرداخت نمی‌کند اما موضوع ساحر (لقبی که هواداران الاهلی به کریمی‌داده‌اند) کاملا متفاوت است. این یک میلیون یورو می‌تواند شرایط باشگاه را کاملا متحول سازد در حالی که الاهلی پیش از این برای یک قرارداد دو ساله دو میلیون دلار به کریمی‌پرداخت کرده بود و حتی در آستانه انتقال این بازیکن به بایرن مسئولان این باشگاه حاضر بودند باز هم پیشنهاد بهتری ارائه دهند تا جادوگر را در دبی حفظ کنند.

یک میلیون یورو ظاهرا برای باشگاه متمول شهر مونیخ رقم زیادی نیست اما با توجه به  مدت  کوتاه باقیمانده از قرارداد کریمی ‌این پیشنهاد سخاوتمندانه به نظر می‌رسد که طرف اماراتی طی نامه‌ای به باشگاه آلمانی پیشنهاد رسمی  خود را ارائه داده است.

درصورتی که ماگات حساب ویژه‌ای روی‌هافبک ایرانی خودش در نیم فصل دوم باز نکرده باشد احتمال موافقت مسئولان باشگاه مونیخی با این پیشنهاد وجود دارد و البته اگر این اتفاق نیفتد باز هم  الاهلی  خودش را برای  رقابت با دیگر مشتریان در  پایان فصل  آماده خواهد کرد.

احتمالا پس از پایان قرارداد بایرن و کریمی‌ در صورتی که این باشگاه تمایلی به حفظ‌ هافبک ایرانی‌اش نداشته باشد باز هم الاهلی جدی‌ترین مشتری این ستاره خواهد بود.

کد خبر 13474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز