ادین ژکو، که با قرارداد 27میلیون پوندی به‌عنوان نخستین بازیکن گران‌قیمت بازار نقل و انتقالات زمستانی از ولفسبورگ به منچسترسیتی ملحق شده، بی‌تردید در باشگاه جدیدش با سطح بالای توقعات روبه‌رو می‌شود.

ورزش - فوتبال

 با این وجود ماشین گلزنی بوسنیایی معتقد است که آمادگی رویارویی با این فشارها را دارد و در مصاحبه با ساکرنت می‌گوید که شهرت او به‌عنوان یک بازیکن دردسرساز در رختکن عادلانه نبوده است.

  • تو متهم شده‌ای که از موقعیت ممتازت به‌عنوان یک بازیکن برای جدا شدن از ولفسبورگ سوءاستفاده کرده‌ای. چطور به این اتهام واکنش نشان می‌دهی؟

این منصفانه نیست. در تمام مدت سه فصل و نیمی که در ولفسبورگ بودم همه آنچه را که در توان داشتم در تمرینات و مسابقات ارائه کردم و فقط کافی است که منتقدین به آمار گل‌های من نگاه کنند تا این را متوجه شوند. حرف‌هایی که زده می‌شود باید معنا و مفهوم داشته باشد. من نباید هربار تکرار کنم که در درجه اول و مهم‌تر از هر چیز بازیکن یک تیم هستم و این حرف‌ها از داستان دروغینی که یکی دو سال پیش مطرح شده نشأت می‌گیرد.

  • منظورت همان داستانی است که می‌گفتند وقتی در سال 2009 میلان تمایل به خرید تو داشت، (به خاطر مخالفت ولفسبورگ) قهر کردی؟

بله و این موضوع حقیقت ندارد. من یک حرفه‌ای هستم، کارم را جدی می‌گیرم و بازیکنی نیستم که دردسر بسازم. وقتی ولفسبورگ به من اجازه نداد که در تابستان 2009 به میلان بروم کمی ناراحت بودم اما درست نیست که بگویند قهر کردم. من تصمیم آنها را پذیرفتم و با آن کنار آمدم. من فصل قبل آقای‌گل‌ بوندس‌لیگا شدم و هیچ کس نباید این را فراموش کند.

  • گاهی اوقات در این فصل اتفاق افتاد که باعث جنجال شدی به خصوص در بازی با وردربرمن که وقتی مربی ولفسبورگ (استیو مک‌لارن) تو را تعویض کرد از دست دادن با او اجتناب کردی. الان راجع به آن اتفاق چه فکر می‌کنی؟

از این بابت پشیمانم. من تازه یک پنالتی را از دست داده بودم، احساس ناامیدی می‌کردم و کمی هم عصبانی بودم اما باید متوجه این باشید که 18 ماه آخر برای من دوران سختی بود. وقتی ولفسبورگ را ترک کردم مک‌لارن برای من آرزوی موفقیت کرد و رابطه‌ام با او خوب بود.

  • چرا آن دوران برای تو دوران پر فشاری بود؟

وقتی به قهرمانی سال 2009 ولفسبورگ در بوندس‌لیگا، که بر خلاف انتظارات اتفاق افتاد، کمک کردم پیشنهادات زیادی از باشگاه‌های بزرگ به سوی من سرازیر شد و هرچه بیشتر به آن فکر می‌کردم، بیشتر احساس می‌کردم که آماده‌ام تا قدم بزرگ بعدی را در زندگی حرفه‌ایم بردارم. همین باعث شد که افکارم مشوش باشد. البته ولفسبورگ کاملاً حق داشت که من را نگه دارد اما موضوع این بود که راه ما از هم جدا شده بود.

  • حالا که همه این مسائل تمام شده باید احساس راحتی کنی. این طور نیست؟

قطعاً، چون چنین مسائلی ذهنت را درگیر می‌کند. من باز توانستم این فصل هم در بین بهترین گلزنان بوندس‌لیگا باشم اما انتقال به منچستر‌سیتی بهترین راه حل هم برای من و هم برای ولفسبورگ بود. من با یک چالش جدید و هیجان‌انگیز روبه‌رو شده‌ام و ولفسبورگ هم می‌تواند به همه شایعات که به نفع هیچ کداممان نبوده پایان دهد.

  • بعد از اخباری که درباره علاقه یوونتوس، میلان و منچستر یونایتد به خرید تو شنیده می‌شد، رفتن به منچسترسیتی واقعاً آن چیزی نبود که یک سال پیش انتظار داشتی. آیا از این انتقال خوشحالی؟

این انتقال برای من عالی است. می‌توان دید که منچسترسیتی هم در اروپا و هم در انگلیس یک وزنه به سرعت در حال رشد است. شاید آنها هنوز نتوانسته باشند در لیگ قهرمانان بازی کنند اما چنین روزی خیلی دور نیست. آنها برنامه‌های آرمانی بسیار بزرگی دارند و وقتی با مسئولین باشگاه ملاقات می‌کنی، انگیزه آنها را برای پیشرفت کاملا می‌توانی حس کنی. باعث افتخارم است که سیتی من را انتخاب کرد تا در این مأموریت به آنها کمک کنم. سیتی یک باشگاه واقعی است.

  • آیا راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا در این فصل برای سیتی کافی است؟

طبیعتا ساختن یک باشگاه درجه یک و رسیدن به دستاوردهای تاریخی زمان می‌برد اما من یک بازیکن رقابتی هستم و اگر احساس می‌کردم که آنها برای قهرمانی این فصل لیگ برتر مدعی واقعی نیستند به آنها ملحق نمی‌شدم. من کارشناس فوتبال نیستم اما جدول به شما می‌گوید که رقابت بر سر قهرمانی این بار بسیار فشرده است و حداقل 5 باشگاه این شانس را دارند که موفق شوند. سخت است اما دست یافتنی است.

  • تجربه قهرمانی در ولفسبورگنشان داد که هیچ چیز غیر ممکن نیست.

بله، تیم ولفسبورگ از هیچ به قهرمانی آلمان در سال 2009 رسید. در نیمه دوم فصل ما یک جهش بزرگ ایجاد کردیم که مهار شدنی نبود و منچسترسیتی پتانسیل لازم را دارد که همین کار را تکرار کند. نیمکت ما غنی است، استعدادهای فردی خارق‌العاده‌ای در تیم وجود دارد و مربی باهوشی مثل روبرتو مانچینی داریم.

  • آیا نگران نیستی که قیمت بالای خرید تو باعث ایجاد فشار زیادی در منچستر‌سیتی شود؟

اینجا انتظارات زیادی از من می‌رود. آنها من را آورده‌اند تا بلافاصله در تیم تفاوتی را ایجاد کنند و من باید پاسخ اعتمادشان را بدهم. مهاجمین با گل‌هایی که می‌زنند قضاوت می‌شوند و من هم باید گلزنی کنم. اما انتقال من به انگلیس هیچ هراسی را در وجودم ایجاد نکرده. من آماده‌ام که این ماجرای جدید را شروع کنم و به تماشاچیان جدیدم نشان دهم که چه کارهایی می‌توانم انجام دهم.

  • آیا هیچ مشکلی را در تطبیق خودت با محیط ورزشی جدیدت پیش‌بینی می‌کنی؟

نه واقعاً. من خیلی خوب انگلیسی صحبت می‌کنم و به‌نظرم سبک بازی در بوندس‌لیگا و لیگ برتر خیلی به‌هم شبیه است. می‌دانم که باید توقع چه چیزی را داشته باشم؛ بازی بسیار سریع، فیزیکی و خشن. فکر می‌کنم به‌خوبی در آن جا می‌افتم.

  • چه قابلیت‌هایی را به لیگ برتر خواهی آورد؟

اطمینان کامل به توانایی خودم به‌عنوان یک گلزن. من در هر باشگاهی که بازی کرده‌ام رکورد خوبی داشته‌ام و با اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند که کارم در انگلیس سخت‌تر است، من به هیچ وجه نمی‌ترسم که نتوانم موفق شوم. من همیشه می‌خواهم که پیشرفت کنم و تصمیم دارم که برای پیشرفت تلاش کنم.

  • تو را به‌عنوان مارکو فان باستن بعدی می‌شناسند. آیا این لقب تو را تحت فشار مضاعف قرار نمی‌دهد؟

من لزوما این را باور ندارم چون تازه در اوایل زندگی حرفه‌ایم هستم و هنوز باید چیزهای زیادی را اثبات کنم. با این وجود باید بگویم که مایه افتخارم است که با فان باستن در یک رده قرار بگیرم. این نشان می‌دهد که من کارم را درست انجام می‌دهم.

کد خبر 126353

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز