سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسی برای دومین بار پیاپی مرد سال فوتبال دنیا لقب گرفت.

messi

لیونل مسی در رقابت با سه هم‌تیمی دیگرش به پیروزی رسید. او جلوتر از آندرس اینیستا و ژاوی هرناندز توپ طلای سال 2010 را تصاحب کرد.

به گزارش اشپیگل، اعجوبه 23 ساله آرژانتینی در مراسمی که دوشنبه شب (20 دی ماه) در مقر فیفا در زوریخ برگزار شد، توپ طلایی برترین فوتبالیست دنیا را از دست مربی‌اش در بارسلونا، جوزپ گواردیولا دریافت کرد.

گرچه مسی در جام جهانی آفریقای جنوبی به همراه تیم ملی آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی از آلمان شکست خورد، اما با کسب 65/22 درصد آرا گوی سبقت را از هم‌تیمی‌های اسپانیایی‌اش که قهرمان جهان شدند ربود. در این انتخابات اینیستا 36/17 درصد و ژاوی 48/16 آرا را به خود اختصاص دادند.

مسی بعد از این انتخاب گفت: "اصلا انتظارش را نداشتم. همین که در این مراسم حضور داشتم باعث خوشوقتی‌ام بود."

مسی تاکنون 150 گل برای بارسا به ثمر رسانده که بیش از 100تای آن در لیگ اسپانیا بوده است. وی با بارسلونا به قهرمانی لالیگا، جام حذفی اسپانیا، لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی جام باشگاه‌های جهان دست پیدا کرده است. در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در دیدار مقابل یونان در مرحله مقدماتی،‌ وی جوان‌ترین کاپیتان تیم ملی آرژانتین در یک جام جهانی بود.

مسی در ادامه اظهاراتش گفت: "2010 برای من سال پیچیده‌ای بود. با بارسلونا خیلی خوب بود، در جام جهانی کمتر خوب بود."

مورینیو، مربی سال، آلتینتوپ، زننده زیباترین گل سال

در انتخاب بهترین مربی زن سال جهان هم که برای اولین بار در فیفا انجام شد، سیلویا ناید، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان آلمان به عنوان بهترین مربی زن دنیا برگزیده شد. این مربی 46 ساله تیم ملی زنان آلمان را به قهرمانی اروپا و جهان رسانده است.

در قسمت مردان نیز خوزه مورینیو از پرتغال که اینترمیلان را به قهرمانی در سه جام (سری A، جام حذفی ایتالیا و جام باشگاه‌های اروپا) رساند، به عنوان بهترین مربی سال 2010 جهان شناخته شد.

در کنار این انتخاب، جایزه بهترین گل سال نیز به خلیل آلتینتوپ از ترکیه رسید. هافبک باشگاه بایرن مونیخ آلمان در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های اروپا در مقابل قزاقستان گلی برای تیم ملی ترکیه زد که به عنوان زیباترین گل سال 2010 معرفی شد.

بیش از یک میلیون هوادار فوتبال در سراسر جهان از طریق سایت اینترنتی فیفا این انتخاب را انجام دادند.

جایزه بازی جوانمردانه را نیز هاینا ژان فرانسوا، بازیکن تیم زنان زیر 17 سال هائیتی از آن خود کرد.

کد خبر 125494
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز