جمعه ۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

گروه بورس: از زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از ابتدای دی ماه تاکنون سهامداران به‌طور میانگین 10درصد بازده از محل سرمایه‌گذاری در بورس تهران به دست آورده‌اند.

بورس

به گزارش همشهری، اگر چه پیش‌بینی شرایط بورس تهران قبل از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها بسیار دشوار بود اما اوضاع و احوال جدید بیانگر آن است که سرمایه‌گذاران برداشت مثبتی از اثرات اجرای این قانون بر بورس دارند. کارشناسان معتقدند به غیراز صنایع انرژی بر که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تاثیر منفی بر سود آوری‌شان دارد، بخش زیادی از صنایع و شرکت‌های بورس یا تاثیری از اجرای این قانون نمی‌پذیرند یا حذف یارانه‌ها باعث افزایش تولیدو خدمات و سودآوری‌شان خواهد شد، ضمن اینکه افزایش نرخ تورم یکی از عوامل رشد قیمت‌ها در بورس ارزیابی می‌شود.

کارشناسان منتظرند با انتشار گزارش‌های جدید مالی شرکت‌ها اثرات اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را بر سودآوری شرکت‌ها به‌طور دقیق محاسبه کنند اما با وجود آنکه هنوز گزارش‌های مالی شرکت‌ها منتشر نشده، اما هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید سهام در طول یک ماه گذشته باعث افزایش معاملات و شاخص‌های بورس شد به‌طوری که آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد شاخص بورس تهران در دی ماه امسال با هزارو 853 واحد معادل 10درصد افزایش یافته است، این عدد بیانگر آن است که بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران در طول این مدت به‌طور میانگین 10درصد بوده است.

شاخص کل بورس تهران از ابتدای سال تاکنون 7هزارو 669 واحد افزایش یافته است. اطلاعات جدید همچنین نشان می‌دهد سهامداران بورس تهران در دی ماه امسال 1.3 میلیارد دلار سهام خریداری کردند که با احتساب معاملات آبان ماه به 3.5 میلیارد دلار می‌رسد. ارزش معاملات بوس تهران هم از ابتدای سال تاکنون به18.7 میلیارد دلار رسیده است.

نکته جالب در معاملات دی ماه افزایش قابل توجه تعداد خریداران است، براساس آمارهای رسمی بورس تهران تعداد خریداران در دی ماه با 91 درصد رشد به 93 هزارو 45نفر رسیده است، درحالی‌که در آذر ماه امسال 48 هزارو 621 نفر در دادوستد‌های بورس تهران شرکت کردند. این تعداد سهامدار در طول یک ماه 328‌هزار معامله در بورس تهران انجام داده‌اند که نشان می‌دهد تعداد معاملات بازار سهام در دی ماه 62 درصد رشد کرده است.

کد خبر 126319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز