چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

مهلت ارسال اسامی تیم‌های حاضر در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی 12 بهمن ماه به پایان می‌رسد که فدراسیون فوتبال اعلام کرد که 4 تیم ایرانی برای ارسال اسامی خود فقط تا پایان وقت اداری امروز فرصت دارند.

فوتبال

 این خبر هنگامی منتشر شد که فقط باشگاه ذوب آهن فهرست نهایی خود را برای لیگ قهرمانان آسیا به فدراسیون فوتبال ارائه کرده بود. این باشگاه اسامی کادر فنی و بازیکنان خود را به کمیته روابط بین‌الملل ارسال کرد تا پس از تایید دبیرکل فدراسیون فوتبال به دست کنفدراسیون فوتبال آسیا برسد.

پس از اولتیماتوم فدراسیون، باشگاه سپاهان ‌مدارک خود را برای حضور در این رقابت‌ها به این فدراسیون فرستاد. به این ترتیب، استقلال و پرسپولیس 2 باشگاهی هستند که برای ارسال مدارک خود به فدراسیون هنوز اقدامی نکرده‌اند.‌ مدیر روابط عمومی فدراسیون درباره این موضوع می‌گوید: «2باشگاه استقلال و پرسپولیس تا امروز فرصت دارند اسامی خود را در اختیار فدراسیون قرار دهند. ما می‌خواهیم این اسامی بازیکنان را در فرمت مخصوصی که برای ارسال است، قرار دهیم. این درست است که همه تیم‌ها تا 12 بهمن فرصت دارند اما این فرصت به معنای این نیست که تیم‌ها می‌توانند روز آخر این فهرست را ارسال کنند.»

فدراسیون قرار است بعد از تایید نهایی فهرست 4تیم حاضر در لیگ قهرمانان، از طریق پست سریع بین‌المللی این اسامی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کند. بنابراین، فدراسیون برای ارسال اسامی به AFC حداقل یک هفته زمان نیاز ‌دارد؛ اما اگر استقلال و پرسپولیس امروز هم نتوانند اسامی خود را به فدراسیون ارائه دهند تا مهلت آخر AFC 12 روز باقی می‌ماند. یکی از اعضای روابط بین‌الملل فدراسیون در این رابطه تاکید می‌کند: «واقعیت این است که 12روز، مهلت زیادی نیست و ما اگر به باشگاه‌ها فشار می‌آوریم، دلیل داریم. این احتمال هست که مدارک باشگاه‌ها ایراد داشته باشد یا اینکه بعد از ارسال به AFC آنها اشکالی در مدارک ببینند. برای همین باید فرصت ارسال دوباره را داشته باشیم و به مشکل برنخوریم.»

مسئله استقلال

حساسیت فدراسیون فوتبال برای ارسال اسامی تیم‌ها پیش از زمان مقرر به AFC از 3 فصل پیش بیشتر شد؛ هنگامی که فهرست باشگاه استقلال دیرتر از زمان تعیین شده به مالزی ارسال شد. به همین دلیل AFC مجوز حضور استقلال در لیگ قهرمانان را صادر نکرد تا این تیم به سادگی حذف شود. در آن هنگام، صمد مرفاوی سرمربی استقلال بود و گفته می‌شد امیر قلعه نویی به‌عنوان رئیس سازمان فوتبال استقلال در ارسال این فهرست تعلل کرده است.

احتمالا به همین دلیل، بعد از اولتیماتوم فدراسیون، باشگاه استقلال بلافاصله تشکیل جلسه داد و خروجی این جلسه، نهایی شدن فهرست این تیم برای ارسال به فدراسیون بود. علی نظری جویباری، قائم مقام استقلال در این باره می‌گوید: «در این جلسه مدیریت باشگاه و آقای پورحیدری هم حضور داشتند و نفرات کادرفنی و بازیکنان مشخص شدند. فهرست ما آماده است و امروز به فدراسیون ارائه می‌دهیم. در واقع مشکل خاصی نبود و مهلت AFC هم تا 12 بهمن است. اما نمی‌دانم چرا فدراسیون اصرار دارد که این اتفاق زودتر بیفتد.»

جالب اینکه نظری جویباری 3سال پیش به‌عنوان سرپرست در باشگاه استقلال حضور داشت و همچنان معتقد است که اشتباه فدراسیون باعث جاماندن این تیم از لیگ قهرمانان شده است. او می‌گوید: «فصلی که متأسفانه نتوانستیم در لیگ قهرمانان شرکت کنیم، فدراسیون مقصر بود؛ چون ما مدارک خودمان را به فدراسیون ارسال کرده بودیم و فدراسیون در ارسال این فهرست ضعیف عمل کرد.»

با همه اینها، اگر امروز مدارک استقلال به فدراسیون برسد، بازهم به‌نظر نمی‌رسد که باشگاه پرسپولیس بتواند مدارک خود را کامل کند. این تیم در حال حاضر در اردوی امارات به سر می‌برد و در روزهای گذشته به‌دنبال اضافه کردن یک بازیکن به فهرست آسیایی‌اش بود. بازیکنی که ممکن است علی کریمی باشد و احتمال دیگر از حضور یک بازیکن زیر 23 سال عراقی خبر می‌دهد. ظاهرا علی دایی در این باره تصمیم قطعی نگرفته است؛ زیرا علی کریمی تنها می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس بازی کند اما بازیکن عراقی هم می‌تواند در لیگ بازی کند و هم در لیگ قهرمانان آسیا. اما فشار فدراسیون برای ارسال فهرست تیم‌ها به AFC مشخص نیست چه تبعاتی برای سرمربی پرسپولیس که هنوز بازیکن مورد نظرش را انتخاب نکرده، داشته باشد، آیا این تیم به سرنوشت استقلال دچار خواهد شد؟

کد خبر 126264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز