گروه اقتصادی: نمایندگان معترض بدون توجه به جلسات کمیسیون عمران با وزیر راه و ترابری، طرح استیضاح حمید بهبهانی را با 20 امضا تحویل هیأت رئیسه مجلس دادند.

این در حالی است که محمدرضا حسین‌نژاد، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی موضوع سانحه هوایی در جلسات بعدی کمیسیون و استخراج اطلاعات جعبه سیاه هواپیما خبر داده است.اما نماینده ارومیه به فارس گفت: پس از برگزاری 2نشست نمایندگان ملت با وزیر راه و مسئولان سازمان هواپیمایی قرار شد که ابتدا جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده در ارومیه بررسی و سریعا اطلاعاتی در زمینه سقوط هواپیما در اختیار مردم قرار گیرد.

سیدسلمان ذاکر ادامه داد: به‌دلیل اینکه نمایندگان هنوز پاسخ قانع‌کننده درخصوص سقوط هواپیما در ارومیه دریافت نکرده‌اند، در حال حاضر 20 نفر از نمایندگان مجلس طرح استیضاح بهبهانی را امضا کرده‌اند.یک عضو دیگر کمیسیون عمران مجلس هم با تاکید بر این موضوع که اغلب نمایندگان معتقدندخرید 20 هواپیمای 20 میلیون دلاری تنها 400 میلیون دلار برای کشور هزینه دارد، گفت: این در حالی است که ایران منابع فراوانی دارد و قادر است این هواپیماها را وارد سیستم هواپیمایی کشور کند.

ابوالقاسم رحمانی پاسخ وزیر راه را قانع‌کننده ندانست و گفت: در حال حاضر بسیاری از مسیرهای جاده‌ای ایمن و مطمئن هستند و با وجود آزاد‌راه‌های زیاد در کشور، فاصله شهر‌های مبدأ تا مقصد کمی کوتاه شده است، بنابراین بسیاری از مسافران می‌توانند با 5 الی 10 ساعت رانندگی و یا توسط حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مطمئن‌تر به مقصد خود برسند تا اینکه یک پرواز ‌با هزینه‌های بسیار زیاد برقرار شود، بدون آنکه ایمنی چندانی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار همشهری از روند بررسی سانحه هواپیمای بوئینگ در اطراف شهر ارومیه، رایزنی‌ها و توضیحات وزیر راه و ترابری نتوانسته است اعضای کمیسیون عمران مجلس را قانع کند و تنها به وزیر راه و ترابری و همکارانش در سازمان هواپیمایی کشوری فرصت داده شده تا ظرف 6 ماه آینده با بازخوانی آخرین مکالمات خلبان، دلایل قانع کننده‌ای ارائه کنند.

خبرنگار همشهری می‌نویسد: نه تنها برخی اعضای کمیسیون عمران مجلس بلکه برخی نمایندگان دیگر به‌ویژه نمایندگان استان آذربایجان شرقی به‌طور جد مصر هستند تا طرح استیضاح وزیر راه و ترابری از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شود.

ارسال نوار پارامتر‌های موتور هواپیما به فرانسه

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت راه و ترابری هرگونه اظهارنظر در رابطه با علت سقوط را به آینده موکول کرد و به ایسنا گفت: نوار پارامتر‌های موتور هواپیما(FDR )برای بررسی به کشور فرانسه ارسال می‌شود. احمد مجیدی ادامه داد: در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) امکان بازخوانی نوار وجود دارد اما از آنجا که سانحه در شرکت هما رخ داده است از نظر قانونی بررسی نباید توسط کارشناسان این شرکت انجام شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت راه و ترابری با بیان اینکه شرکت‌های سازنده هواپیما برای بررسی علت سانحه اقدام نکرده‌اند، گفت: چند کشور در دنیا صاحب صلاحیت بازخوانی نوار پارامتر‌های موتور(FDR) بوئینگ 727 هستند. رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت راه و ترابری در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه نمایندگان مجلس عوامل متفاوت را از دلایل بروز سانحه اعلام می‌کنند نمی‌توانید اطلاعاتی درباره دلیل بروز سانحه ارائه دهید؟ خاطرنشان کرد: بنابه قانون وزیر راه و ترابری هم نمی‌تواند اکنون درباره علت سانحه اظهارنظر کند و مواردی که اعلام می‌شود حدس و گمان است که درخواست کردیم کسی حدس و گمان نزند.

کد خبر 126261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز