گروه اقتصادی: رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت راه و ترابری گفت: اعلام نتایج سانحه هوایی اخیر پس از 6 ماه دیگر مقدور است.

سانحه هوایی

احمد مجیدی به ایسنا گفت: کمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در حال باز‌خوانی جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه‌دیده است و براساس تجربه هیچ وقت نتایج این بررسی و علت سوانح هوایی کمتر از 6 ماه اعلام نشده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از تیم‌های بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری مشغول بررسی گفته‌های شواهد و بازمانده‌های حادثه است، گفت: هر یک از گروه‌های بررسی سوانح حدس و گمان‌هایی دارند اما اختیار ندارند موضوعی را به‌صورت رسمی بیان کنند تا نتیجه نهایی مشخص شود؛ به‌ویژه‌ تا زمانی که نوارهای FDR (پارامترهای موتور هواپیما) خوانده شود.

این اظهارنظر در حالی مطرح شده که هنوز دلایل سقوط هواپیمای توپولف کاسپین در نزدیک قزوین با وجود گذشت نزدیک به 18 ماه اعلام نشده است. علاوه بر این هیچ ضمانتی نیز برای برخورد با عوامل حادثه پس از گذشت 6ماه وجود ندارد.
خبر دیگر اینکه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سانحه سقوط هواپیمای بوئینگ 727 را با حضور مسئولان وزارت راه و ترابری بررسی می‌کند.

اتمام حجت برای خروج توپولف‌ها از اول اسفند

پس از سانحه هوایی اخیر، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری طی نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی دارای هواپیمای توپولف 154 به آنها تاکید کرده است که از ابتدای اسفندماه جاری به هیچ وجه مجاز به تنظیم برنامه پرواز برای هواپیما‌های توپولف خود نخواهند بود. به‌نظر می‌رسد تعیین ضرب‌‌الاجل خروج هواپیماهای توپولف از ناوگان هوایی کشور که تا‌کنون به تعویق افتاده نوعی فرار به جلو برای تحت‌الشعاع قراردادن سانحه هوایی اخیر است؛ چرا که برخلاف گذشته این بار هواپیمایی که دچار سانحه شده بوئینگ 727 و نه توپولف روسی بوده است.

کد خبر 125855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز