همشهری آنلاین: رگولاتوری اعلام کرد در صورت تاخیر در عرضه سیم‌کارت و خدمات نسل سوم تلفن همراه، اپراتور سوم مشمول پرداخت جریمه به دلیل تخلف از مفاد پروانه می‌شود

رگولاتوری

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) گفت: وظیفه شورای رقابت تهیه دستورالعمل تنظیم قیمت است و تعیین قیمت خدمات و تعرفه‌های بخش مخابرات براساس این دستورالعمل‌ها به‌عهده کمیسیون رگولاتوری است.

لطف الله سبوحی ‌افزود: براساس بند ۵ ماده ۵۸ قانون اصلاح مواردی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، «تصویب دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالاها و خدمات انحصاری در هر مورد با رعایت مقررات مربوطه» از وظایف قانونی و اختیارات شورای رقابت است.

وی افزود: ‌بر اساس قانون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)، کمیسیون تنظیم مقررات موظف به همکاری با شورای رقابت و اجرای دستورالعمل‌های صادره از سوی شورای رقابت است.


سبوحی گفت: هم اکنون منتظر ابلاغ دستورالعمل‌های تنظیم قیمت از سوی شورای رقابت هستیم تا بر اساس آن قیمت خدمات مخابراتی و فناوری اطلاعات را تعیین کنیم.

این مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات با اشاره به نوپا بودن شورای رقابت گفت: تاکنون هیچ دستورالعملی از سوی شورای رقابت ابلاغ نشده است، بنابراین ‌طبیعی است که در این شرایط نمی‌توان کار را تعطیل کرد و رگولاتوری به شیوه گذشته عمل می‌کند.

تعیین قیمت خدمات مخابراتی مانند تلفن ثابت، تلفن سیار، تلفن اینترنتی، قیمت خدمات اینترنتی برای توزیع کنندگان و مصرف‌کنندگان نهایی هم اکنون ازسوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بعنوان یک سازمان حاکمیتی و زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد.

با ایجاد شورای رقابت از سال گذشته و رسمیت یافتن این شورا، از این پس تهیه دستورالعمل تنظیم قیمت بعهده این شورا است.

اپراتور سوم حداکثر اول خرداد سال ۱۳۹۰ باید سیم‌کارت‌های خود را عرضه کند

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات در مورد عرضه سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه گفت:‌ بر اساس تعهدات پروانه، این اپراتور موظف است، حداکثر اول خرداد ماه سال آینده اقدام به عرضه سیم‌کارت در بازار کند.

سبوحی افزود: در صورت تاخیر اپراتور سوم در عرضه سیم‌کارت و خدمات نسل سوم تلفن همراه، چنانچه این اپراتور دلایل توجیهی برای این تاخیر نداشته باشد، بر اساس قانون، مشمول پرداخت جریمه به دلیل تخلف از مفاد پروانه می‌شود.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده ازسوی اپراتور سوم تلفن همراه ابراز امیدواری کرد این اپراتور در زمان تعیین شده ‌بتواند سیم‌کارت‌های خود را به بازار عرضه کند.

مدیران شرکت تامین تله‌کام(مجری اپراتور سوم) وعده داده بودند که سیم‌کارت‌های این اپراتور دهه فجر سال جاری در بازار عرضه شود.

اپراتور سوم تلفن همراه قرار است خدمات نسل سوم تلفن همراه مانند اینترنت روی موبایل و سایر خدمات نسل سوم را برای نخستین بار در ایران ارائه کند.

کد خبر 126009
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز