پرویز مظلومی در تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر ترجیح داد استقلال را به اردوی ترکیه ببرد تا آبی‌های تهران از حاشیه‌ها به‌دور باشند و تمرینات تاکتیکی و بدنسازی خود را در اردوی آنتالیا سپری کنند.

فوتبال

مظلومی حضور در این اردو را مثبت ارزیابی کرده و معتقد است که استقلال با آمادگی کامل در ادامه لیگ به میدان خواهد رفت. دراین میان تغییراتی هم در کادر فنی این تیم به‌وجود آمد و آبی‌های تهران از این پس یورگن گده مربی آلمانی را هم روی نیمکت خود خواهند دید. او در اردوی ترکیه به جمع استقلالی‌ها ملحق شد و حالا قرار است کنار مظلومی روی نیمکت بنشیند.سرمربی آبی‌پوشان که امیدوار است در نخستین سال حضورش در استقلال به قهرمانی لیگ برتر برسد در مورد وضعیت تیمش، ادامه مسابقات لیگ، وضعیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد. مظلومی تیم ملی را یکی از شانس‌های قهرمانی می‌داند ولی معتقد است که تیم‌های شرق آسیا، بزرگ‌ترین تهدید برای قهرمانی ایران محسوب می‌شوند. حرف‌های سرمربی استقلال را می‌خوانید.

  • اردوی ترکیه چطور بود؟

خوشبختانه همه چیز خوب بود و اردوی بسیار عالی را سپری کردیم. هتل ما جزو بهترین هتل‌ها به حساب می‌آمد و تیم‌های زیادی در آنجا اردو زده بودند. چیزی حدود 30 تیم در نزدیکی محل ما حضور داشتند و خوشحالم که تمرینات خوبی هم انجام دادیم.

  • در مورد بازی‌های دوستانه صحبت می‌کنید؟

ما در ترکیه تمرینات پرفشاری را انجام دادیم به همین دلیل نتایج بازی‌های دوستانه برای ما چندان مهم نبود. فقط مهم این بود که برنامه‌های تمرینی را طبق پیش‌بینی‌های قبلی انجام دهیم. ما از لحاظ تاکتیکی و بدنی تمرینات بسیار خوبی را در ترکیه پشت سر گذاشتیم و فکر می‌کنم همه چیز خوب پیش می‌رود. ما تمرینات پرفشاری انجام دادیم و مطمئناً‌ برای شروع بازی‌ها به آمادگی لازم خواهیم رسید.

  • مثل اینکه در این اردو روی شرایط بدنی بازیکنان با حساسیت خاصی کار کردید؟

متأسفانه بدنسازی ابتدای فصل و دیر آغاز کردن تمرینات به ما خیلی لطمه زد به همین دلیل روی شرایط بدنی بازیکنان کار کردیم. ما در طول 20هفته گذشته مصدوم‌های زیادی هم داشتیم ولی خوشبختانه برای شروع بازی‌ها هم به غیر از میداوودی بازیکن مصدوم نداریم و امیدوارم دیگر بدشانسی نیاوریم.

  • وضعیت جباری چگونه است؟

او به‌دلیل مصدومیتی که داشت ترجیح داد زودتر به ایران برگردد تا مراحل درمانی‌اش را انجام دهد. جباری اگر مشکلی پیش نیاید در شروع لیگ استقلال را همراهی خواهد کرد. او برای استقلال یک بازیکن تأثیرگذار است و حساب ویژه‌ای روی جباری باز کرده‌ایم.

  • یورگن گده هم در اردوی ترکیه به تیم شما ملحق شد. درمورد این مربی آلمانی چه صحبتی دارید؟

او تجربه خوبی در ایران دارد و پس از آنکه کارنامه چند مربی را بررسی کردیم در نهایت با آقای گده به توافق رسیدیم. او از لحاظ اخلاقی و روحی با بازیکنان ایرانی آشناست و این فاکتور مثبتی به حساب می‌آید. آقای گده نقش خود را به‌عنوان مجری تمرینات پیاده خواهند کرد و اگر در همین خصوص نظری بدهند روی آن فکر می‌کنیم.

  • می‌گویند او با نظر پورحیدری به استقلال آمده؟

ما برای انجام کارهای فنی با یکدیگر مشورت می‌کنیم و هیچ کاری به‌صورت فردی انجام نمی‌شود. در ضمن من مسئولیت فنی تیم را برعهده دارم باید نظر نهایی را بدهم. من احساس کردم که حضور گده می‌تواند به استقلال کمک کند.

  • آیا بازیکن جدیدی به تیم اضافه می‌شود؟

خیر. فقط منتظر هوار ملامحمد هستیم. او در جام ملت‌ها نشان داد که بازیکن آماده‌ای است و می‌تواند به استقلال کمک کند.

  • جدایی طالب‌لو از استقلال صحت دارد؟

خیر. خوشبختانه وحید با قدرت تمام به کار خود ادامه می‌دهد و از لحاظ روحی و روانی در بهترین شرایط قرار دارد تا بتواند بهترین بازی‌ها را برای استقلال انجام دهد. جدایی او خبر دروغی است و ما به این دروازه‌بان احتیاج داریم.

  • ولی شایعه شد که شما با جدایی طالب‌لو موافقت کرده‌اید و گفته‌اید که حضور محمدی برای استقلال کفایت می‌کند؟

مگر عقلم را از دست داده‌ام که چنین حرفی بزنم؟ این من هستم که تصمیم‌گیری می‌کنم چه کسی بازی کند. از همین مسائل ناراحت می‌شوم که از قول من چنین چیزهایی نوشته می‌شود. مگر می‌خواهم خودکشی کنم در شرایطی که فقط دو گلر دارم یکی از آنها را از دست بدهم؟ هرکدام از این گلرها آماده باشند درون دروازه قرار می‌گیرند.

  • برای لیگ قهرمانان آسیا بازیکن خارجی می‌خواهید؟

متأسفانه تلاش‌های باشگاه نتیجه‌ای نداده و آنهایی که به ما معرفی شدند جالب نبودند. اگر هوار اضافه شود وضعیت بهتر خواهد شد ولی برای جذب مهاجم خارجی باید حساسیت به خرج دهیم. ما باید بازیکنی بگیریم که در لیگ قهرمانان آسیا واقعا به درد استقلال بخورد. ما در این مسابقات احتیاج به بازیکنان آماده داریم و از روی فیلم هم بازیکن نمی‌گیریم. بازیکن باید در تمرینات حاضر شود و ما هم نظرمان را بدهیم.

  • برخی معتقدند استقلال در این فصل در خیلی از بازی‌ها خوب بازی نکرد. نظر شما چیست؟

برای بازی زیبا خیلی از مواقع بازیکنانی که نیاز داریم را در اختیار نداشتیم. آنهایی که باید در زمین باشند تا بتوانیم با استفاده از آنها خوب بازی کنیم، مصدوم بودند و همین موضوع مشکلات زیادی را برای ما به‌وجود آورد. بعضی وقت‌ها از مطالبی که در روزنامه‌ها می‌بینم دلگیر می‌شوم و به همین دلیل ترجیح می‌دهم سکوت کنم. استقلال فقط در چند هفته آخر یعنی قبل از تعطیلی عملکرد خوبی نداشته که ما خودمان هم این موضوع را قبول داریم ولی برخی می‌خواهند به استقلال ضربه وارد کنند.

  • قول می‌دهید دوباره تیمتان زیبا بازی کند؟

من همیشه در هر جای این فوتبال که بوده‌ام به فوتبال زیبا و هجومی تأکید کرده‌ام و آمار خط حمله تیم‌های من نشان‌دهنده این مطلب است. در استقلال زمانی می‌شود زیبا بازی کرد که محسن یوسفی و مجتبی جباری از مصدومیت رهایی پیدا کرده باشند و فرهاد مجیدی هم آماده باشد. اگر مصدوم نداشته باشیم حتما زیبا بازی خواهیم کرد. من تمام حرف‌ها را گوش می‌دهم و به همین دلیل است که می‌گویم عده‌ای از خبرنگاران از درون تیم خبر ندارند و انتقاد می‌کنند.

  • مثل اینکه ناراحتید؟

مربیگری در تیم بزرگی چون استقلال جز گرفتاری و استرس برایم چیز دیگری نداشته است. شاید برای دیگران جذابیت داشته باشد اما برای من نه به لحاظ مادی سودی داشته و نه مسائل دیگر.

  • در مورد دیدار با شهرداری یاسوج در جام حذفی که روز 11بهمن برگزار می‌شود چه صحبتی دارید؟

هیچ کس فکر نمی‌کرد شهرداری یاسوج بتواند ذوب‌آهن را حذف کند. بازی با چنین تیم‌هایی در جام حذفی سخت‌ است ولی هدف ما قهرمانی است و باید از این تیم هم عبور کنیم.

  • فکر می‌کنید ایران در جام ملت‌ها قهرمان شود؟

ما پتانسیل قهرمانی داریم و همیشه مدعی هستیم ولی فوتبال ما از لحاظ ساختاری و امکانات نسبت به خیلی از تیم‌ها ضعیف‌تر است به همین دلیل 35سال است که قهرمان نشده‌ایم. قبل از شروع بازی‌ها هم گفتم که در بین تیم‌های غرب آسیا ایران تنها تیمی است که می‌تواند ادعای قهرمانی داشته باشد ولی ژاپن و کره اصلی‌ترین حریفان ما هستند. کارسختی برای قهرمانی داریم ولی از صمیم قلب برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم.

کد خبر 125977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز