گروه حوادث: سارقان حرفه‌ای که در جریان سرقت‌های شبانه بیش از 50 کیلو طلا از 6 طلافروشی در اصفهان سرقت کرده بودند، به بازسازی صحنه بزرگ‌‌ترین سرقت خود پرداختند.

سارقان

با کشف تعداد زیادی فرش‌های نفیس و ابریشمی از یکی از مخفیگاه‌های سارقان، تحقیقات برای کشف راز دیگر سرقت‌های این باند ادامه دارد. نیمه شب سه‌شنبه گذشته، کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان در جریان عملیاتی همزمان که در 4 شهر مختلف صورت گرفت، اعضای باند مخوفی را دستگیر کردند که در 4 ماه گذشته به 6 طلافروشی در استان اصفهان دستبرد زده بودند.

اعضای این باند که از قبل طلافروشی‌های مورد نظر خود را شناسایی می‌کردند، در نیمه‌های شب با تجهیزاتی که در اختیار داشتند سقف یا دیوار مغازه‌ها را سوراخ کرده و قدم به داخل طلافروشی‌ها می‌گذاشتند. سپس با مهارت کامل گاوصندوق مغازه‌ها را تخریب کرده و بعد از سرقت‌ طلاهای داخل آن، تجهیزاتشان را در داخل مغازه‌‌ها رها کرده و سوار بر 4 خودروی ماکسیمای سفید رنگ، پا به فرار می‌گذاشتند.

با دستگیری 11 عضو این باند و اعتراف آنها به سرقت بیش از 50 کیلو طلا از 6 طلافروشی، ابعاد تازه‌ای از فعالیت‌های مجرمانه آنها فاش شد. سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، با بیان این خبر به همشهری گفت: یکی از مهم‌ترین مخفیگاه‌های این باند در شهرستان شیراز بود. ماموران وقتی نیمه‌شب سه‌شنبه گذشته قدم به این مخفیگاه گذاشتند، علاوه بر دستگیری تعدادی از اعضای باند، در بازرسی آنجا مقدار زیادی فرش‌های ابریشمی گرانقیمت کشف کردند که نشان می‌دهد سارقان به جز سرقت از طلافروشی‌ها، به خانه‌های اعیانی هم دستبرد می‌زدند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اموال سرقتی کشف‌شده در مخفیگاه متهمان یک فرش 40 متری است که از ابریشم خالص بافته شده افزود: با کشف این اموال، تحقیقات درخصوص دیگر فعالیت‌های مجرمانه باند ادامه یافت و ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌دهد سارقان به احتمال زیاد به تعدادی خانه‌ اعیانی در شیراز، اصفهان و تهران نیز دستبرد زده و میلیون‌ها تومان اموال باارزش از این خانه‌ها را به سرقت برده‌اند.

سرهنگ حسین‌زاده به شناسایی 5 مغازه زرگری در شهرستان دهدشت اشاره کرد و ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که دزدان طلافروشی‌ها بعد از هر سرقت، سوار خودروهای ماکسیما شده و بدون توقف، اصفهان را به مقصد دهدشت ترک می‌کردند. سپس سراغ مغازه‌های زرگری رفته و طلاهای مسروقه را به صاحبان این مغازه‌ها می‌فروختند.

وی تصریح کرد: با کشف مقداری داروی کمیاب از یکی از مخفیگاه‌های متهمان مشخص شد که آنها به غیر از سرقت از خانه‌ها و طلافروشی‌ها، به یک داروخانه نیز دستبرد زده و میلیون‌ها تومان دارو از آنجا دزدیده‌اند که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان یادآور شد: سرکرده این باند مخوف، جوان 35ساله‌ای به‌نام خ - د است که 5 سابقه‌ کیفری در پرونده‌اش به چشم می‌خورد. این مرد پیش از این به اتهام سرقت مسلحانه، زورگیری، حمل سلاح و آزار و اذیت دیگران دستگیر و راهی زندان شده بود اما هر بار بعد از آزادی فعالیت‌های مجرمانه خود را از سر می‌گرفت.

وی با اشاره به تحقیقات شبانه‌روزی پلیس برای شناسایی 11 عضو این باند تاکید کرد: اعضای این باند در همه سرقت‌ها از نقاب و دستکش استفاده می‌کردند و به محض ورود به طلافروشی مورد نظرشان، دوربین‌های مداربسته و سیستم امنیتی را از کار می‌انداختند تا هیچ سرنخی از خودشان بر جای نگذارند اما خوشبختانه پلیس با شیوه‌های عملی و بررسی‌ کوچک‌ترین سرنخ‌هایی که در محل جرم به جا مانده بود، توانست آنها را شناسایی و دستگیر کند.

براساس این گزارش، بعد از ظهر چهارشنبه گذشته، 2 نفر از اعضای اصلی باند تحت تدابیر شدید امنیتی به محل ارتکاب آخرین سرقت که یک مغازه‌ طلافروشی در خیابان وحید اصفهان بود منتقل شدند تا به بازسازی صحنه این سرقت بپردازند. آنها در جریان بازسازی صحنه سرقت نشان دادند که چگونه در نیمه‌های شب وارد این مغازه که از مجهزترین سیستم‌های امنیتی برخوردار بود شده و 15 کیلو طلا را به سرقت برده بودند. متهمان بعد از بازسازی این سرقت به اداره آگاهی انتقال یافتند و تحقیقات برای کشف دیگر سرقت‌های ارتکابی آنها ادامه دارد.

در همین حال رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از طلافروش‌هایی که با این شگرد در سراسر کشور هدف سرقت قرار گرفته‌اند خواسته است برای پیگیری پرونده خود از طریق شماره تلفن 2184265-0311 با پلیس آگاهی اصفهان تماس بگیرند.

کد خبر 125738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز